تبدیل کلاس های کانکسی به مدارس ایمن در بم

وزیر آموزش و پرورش در حاشیه سفر به شهرستان بم و بازدید از مدارس کانکسی بر جایگزینی این کانکس ها با مدارس ایمن تاکید و از تامین اعتبار مورد نظر جهت احداث مدارس ایمن در این شهرستان به ویژه مناطق روستایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس ایمن جایگزین کلاس های کانکسی خواهد شد، گفت: اعتبار مورد نظر جهت احداث این مدارس تامین شده، که بخشی از این اعتبار توسط وزارتخانه، ۴۰ درصد بقیه توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی(ره) و بخشی دیگر نیز توسط خیرین تامین خواهد شد.

وی ضمن بازدید از مدارس کانکسی این شهرستان، عنوان کرد: در راستای دور اول سفرهای رئیس جمهور و دولت، توفیق داشتم به شهر بم حسینیه ایران بیایم و از نزدیک موارد آموزش پروش را بررسی کنم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۲ مدرسه کانکسی در شهر بم وجود دارد، افزود: اعتبار احداث یک مدرسه در بم از هفته آینده ابلاغ می شود و با احداث مدرسه ایمن دانش آموزان این مدارس کانکسی در این مدرسه مستقر خواهند شد.

نوری با اشاره به بازدید خود از مدارس کانکسی در بم از وجود ۹ مدرسه و ۲۲ کلاس کانکسی در شهر بم خبر داد و بیان‌ کرد: در هر کلاس ۱۰ دانش آموز حضور دارند، که بعد از زلزله همچنان کانکسی هستند و باید ساخته و به کلاس‌های ایمن تبدیل شوند و اداره کل نوسازی مدارس تعهد کرده در اسرع وقت این مدارس را به کلاس های ایمن تبدیل کند.

وی همچنین درباره مجتمع فرهنگی آموزشی این شهرستان که سال ۸۴ شروع به ساخت شده و با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی همچنان بلاتکلیف مانده است، تصریح کرد: این مجتمع به بیش از هشت میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، که با توجه به پیچیدگی کار فعلا چهار میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش درباره خانه معلم این شهرستان که از زلزله سال ۸۲ تخریب شده و هنوز احداث نشده است نیز گفت: به دلیل اینکه مجتمع فرهنگی آموزشی این شهرستان یک مرکز جامع محسوب می شود فعلا برای خانه معلم تصمیمی اتخاذ نمی شود.

یوسف نوری همچنین درباره کارخانه تولید شیر که توسط خیران در هنرستان کار و دانش دخترانه احداث شده بود، اظهار داشت: این کارخانه با ظرفیت تولید روزانه چهار تن در روز در بخش پاستوریزه و هموژنیزه احداث شده و متاسفانه سال‌ها بلا استفاده مانده است.

وی گفت: هنرستان کشاورزی بم با یک‌ دستگاه تولید و بسته بندی شیر در قالب‌های مختلف، زمان زلزله بم توسط خیر ساخته شده و متاسفانه بعد از زلزله بم هنوز راه اندازی نشده، ما دوباره این کارخانه تولید شیر پاستوریزه را راه اندازی خواهیم کرد.

تبدیل کلاس های کانکسی به مدارس ایمن در بم

وزیر آموزش و پرورش گفت: این مکان تبدیل به هنرستان تولید کشاورزی با راه اندازی تولید شیر پاستوریزهمی شود به نحوی که این کارخانه بخشی ار شیر مدارس استان تامین خواهد کرد.

یوسف نوری گفت: به دلیل اینکه این کارخانه تاکنون به بهره‌برداری نرسیده و دستگاه ها نیز از چرخه تولید خارج شده بودند، راه اندازی و بهره برداری این کارخانه و نگهداری آنها در دستور کار قرار خواهد گرفت‌ و از دانش آموزان هنرستانی شهرستان بم نیز کمک گرفته می شود تا این مکان به هنرستان تولید کشاورزی تبدیل شود.

وی درباره کمبود فضای آموزشی در این شهرستان نیز تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش موظف است کمبود فضای آموزشی را جبران کند و این کمبود فضا در استان توسط آموزش پرورش استان و نوسازی مدارس بررسی می شود تا در اعتبارات سالانه در نظر گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین در بازدید از پژوهش‌ سرای رازی این شهرستان قول اهدای دستگاه نانو با هدف تکمیل بیشتر فعالیت های این مرکز را داد و همچنین طی تماس با مسئولان اپراتور همراه اول از آنان خواست تا پشتیبانی این مرکز توسط این اپراتور به صورت ویژه انجام شود.

به گزارش ایرنا دیدار وزیر آموزش و پرورش با خانواده شهیدان دانش آموز بسیجی جهان آبادیان از جمله برنامه های وی در شهرستان بم طی صبح امروز بود.

تبدیل کلاس های کانکسی به مدارس ایمن در بم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha