پیش‌ بینی برداشت ۵۰۰ تن مغز پسته از باغات شهرستان رفسنجان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان گفت: پیش‌ بینی می‌ شود حدود ۵۰۰ تن مغز سبز(پسته کال) از باغات پسته شهرستان رفسنجان برداشت شود، که نسبت به مدت مشابه پارسال رقم افزایشی را نشان می دهد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ عباس حاج‌ عبداللهی، گفت: پیش‌ بینی می‌ شود در سالجاری حدود ۵۰۰ تن مغز سبز از باغات پسته شهرستان برداشت شود، که نسبت به سال گذشته یک رقم افزایشی را نشان می دهد، چرا که در سال گذشته ۳۰۰ تن مغز سبز در شهرستان برداشت شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط خاص باغات پسته و خسارت های سرمازدگی و سیلاب، سال کم‌ محصولی داریم، افزود: کشاورزان ترجیح می‌ دهند پسته را بیشتر به‌ صورت کال(مغز سبز) برداشت کنند. برداشت پسته کال معمولا از اول مرداد ماه آغاز شده است و هرچه روزهای اولیه مرداد برداشت انجام شود، کیفیت محصول بهتر خواهد بود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رفسنجان، خاطر نشان کرد: ده هزار هکتار از باغات پسته شهرستان در سیلاب اخیر دچار گل‌ گرفتگی شدند و تاکنون عملیات اجرایی گل‌ برداری شروع نشده است و کشاورزان منتظر تسهیلات و مساعدت‌ های دولت برای انجام این عملیات هستند، که امیدواریم بعد از سفر رئیس جمهور به استان شاهد خبرهای خوشی در این زمینه و در مباحث کمک به جبران خسارت سرمازدگی باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha