آب شرب باکیفیت به آبیک رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: با پایان عملیات انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک، آب گوارا وارد مخزن شد تا یکی از مهمترین مطالبات مردم این شهرستان پس از ۲۰ سال انتظار محقق شود.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت، "یداله ملکی" افزود: طرح انتقال آبرسانی از سد طالقان به شهر آبیک شامل ۱۷.۵ کیلومتر مسیر لوله گذاری است که ۹ کیلومتر آن با طرح اصلی استان مشترک بوده و ۸.۵ کیلومتر آن اختصاصی و ویژه شهر آبیک است.
وی بیان کرد: مسیر اجرای این پروژه در محدوده‌ای سخت‌گذر و صخره‌ای قرار داشت که با چندین بار انفجار توانستیم لوله‌های انتقال آب را عبور دهیم و در برخی نقاط نیز مجبور به عبور لوله از زیر جاده شدیم که کار سخت و پر هزینه ای بود، اما با موفقیت انجام شد.
ملکی تاکید کرد: با همه محدودیت‌های اعتباری که وجود داشت با پیگیری‌های استاندار و نمایندگان مردم شریف استان در مجلس شورای اسلامی و البته نگاه ویژه وزیر نیرو به این پروژه، همه منابع مالی مورد نیاز تامین شد و امروز این پروژه با افتخار با بیش از ۳۸۰۰ میلیارد ریال هزینه به پایان رسیده که اعتبار آن از طریق منابع عمومی دولت تامین شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین تصریح کرد: اکنون آب شرب سالم و بهداشتی وارد مخزن شده و این آب بعد از انجام آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی که توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی استان انجام شده جهت مصرف مردم مورد تایید قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha