تلاش شبانه روزی امدادگران هلال احمر سیرجان در امداد رسانی به مناطق سیلزده این شهرستان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان از با اشاره به اعزام تیم های امداد و نجات به مناطق درگیر سیلاب این شهرستان، از انجام عملیات امدادرسانی، ارزیابی مناطق سیلزده و توزیع اقلام معیشتی توسط نیروهای این جمعیت به خانوارهای درگیر سیلاب این شهرستان بخصوص در مناطق روستایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مجید عرب قهستانی با اشاره به خسارات سیلاب اخیر در شهرستان سیرجان، گفت: با اعلام هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی و مدیریت بحران استان کرمان مبنی بر ورود سامانه مونسون به این استان، تیم های امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان از همان ساعات اولیه بارش باران جهت اعزام به مناطق متاثر از سیلاب و امداد رسانی در حوادث احتمالی سازماندهی و آماده اعزام شدند.

وی در ادامه، افزود: کلیه بخش های شهرستان سیرجان ‌شامل بخش های مرکزی، پاریز و هماشهر، گلستان، بلورد و زیدآباد درگیر سیلاب شدند، که بخش زیدآباد و روستاهای اطراف آن بیشترین سهم را از خسارت های این سیلاب متاثر شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان با اشاره به آبگرفتگی بیش از ۵۰ منزل مسکونی به ویژه در بخش زیدآباد، گفت : نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر این شهرستان در کنار نیروی انتظامی، بسیج، فرمانداری و سایر نهادها، از همان دقایق اولیه اعلام خسارت و آبگرفتگی منازل و معابر در کنار مردم سیلزده حضور یافته و با استفاده از موتور پمپ ها و نیروهای داوطلب سهم بسزایی در تخلیه آب منازل مسکونی و کمک رسانی به مردم داشتند.

مجید عرب قهستانی با اشاره به حضور بیش از ۸۰ نیروی داوطلب و آموزش دیده سازمان امداد و نجات، جوانان و داوطلبان این جمعیت در قالب ۶ تیم عملیاتی به مناطق خسارت دیده ناشی از سیلاب سیرجان، تصریح کرد: این تیم ها روزانه جهت امداد رسانی، توزیع اقلام غذایی و بهداشتی و برآورد خسارت ساختمان های آسیب دیده به مناطق چندگانه سیلزده اعزام شدند و به صورت بیست و چهار ساعته در منطقه سیلزده حضور داشتند.

وی در خاتمه ضمن تقدیر و تشکر از کلیه نیروهای امداد و نجات، جوانان و داوطلبان خاطر نشان کرد: عملیات کمک رسانی در مناطق سیلزده توسط نیروهای جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان همچنان ادامه دارد و امدادگران تا اتمام عملیات امداد و آوار برداری جهت کمک رسانی در کنار مردم مناطق سیلزده می باشند.

تصاویر دریافتی: جمعیت هلال احمر شهرستان سیرجان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha