آزمایش های تشخیص مولکولی در آزمایشگاه ژنتیک بیمارستان ولیعصر فسا انجام می شود

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه و مسول فنی آزمایشگاه ژنتیک بیمارستان ولیعصر فسا گفت: با هدف خدمت رسانی هرچه بهتر به شهروندان عزیز، تست های تشخیص ژنتیکی بیماری‌های عفونی، سرطان، ناباروری، بیماری‌های انعقادی و ترومبوفیلی در آزمایشگاه ژنتیک و تشخیص مولکولی بیمارستان حضرت ولی عصر (عج) با تعرفه دولتی انجام می گیرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس؛ دکتر یاسر منصوری افزود: با توجه به هزینه های زیاد خدمات آزمایشگاهی در بخش خصوصی که گاها بیش  از توان همشهریان کم درآمد می باشد، دانشگاه علوم پزشکی بعنوان  متولی سلامت مردم وظیفه ارایه خدمت با تعرفه دولتی را دارد. خوشبختانه با توجه به حمایت های لازم و دغدغه مندی دکتر وکیل سرپرست دانشگاه و همکاری ارزشمند دکتررضاییان معاون درمان، امکان ارائه خدمات تخصصی ژنتیک در سطح شهرستان میسر شده است.
وی ادامه داد:  با همکاری هیات رئیسه دانشگاه در حال فراهم سازی شرایطی هستیم که تمام آزمایش های لازم برای تامین سلامت مردم در سطح شهرستان (ژنتیک و غیر ژنتیک و غربالگری) در سیستم دولتی و با تعرفه دولتی قابل ارائه باشد که پیگیری و کارهای لازم در این خصوص در حال انجام است.
دکتری تخصصی ژنتیک پزشکی و عضو هیات علمی تمام وقت دانشگاه اضافه کرد: تست های تشخیصی  PCRکمی و کیفی عوامل عفونی تشخیص ماده ژنتیکی انواع ویروس های بیماری زا، تشخیص ویروس عامل ایجاد سرطان دهانه رحم، تست های تشخیص ژنتیکی سرطان، تشخیص هموکروماتوزیس، پانل ترومبوفیلی شامل چهار ژن فاکتور V لیدن از عوامل اصلی ایجاد سقط خودبخودی جنین و  آزمایش های تخصصی ناباروری مردان در حال حاضر انجام می گردد.
وی بیان کرد: آزمایش ژنتیک، آزمایشی برای بررسی ماده ژنتیکیDNA) )می باشد.  DNA ماده ای است که در همه سلول های بدن وجود دارد و همه عوامل عفونی شامل ویروس ها و باکتری ها نیز دارای ماده ژنتیک خاص خود می باشند، که با بررسی آن به وجود یا عدم وجود جهش در بدن انسان و یا عامل بیماری زا پی می بریم.
دکترمنصوری اظهار کرد: همشهریان عزیز با مراجعه به پذیرش آزمایشگاه ژنتیک بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) می توانند از این خدمات استفاده نمایند. در حال حاضر آزمایشگاه ژنتیک در شیفت صبح فعال می باشد.
خبرنگار: جمشید غضنفری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha