تبادلات فناورانه دو کشور گسترده‌تر می‌شود

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در راس هیاتی از شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی عازم ازبکستان شد تا تعاملات و تبادلات علمی و فناورانه میان دو کشور افزایش یابد.

به گزارش گروه علمی و فناوری خبرگزاری سلامت به نقل از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، توسعه صادرات و توجه به همکاری‌های تجاری با ازبکستان و اوراسیا یکی از اهدافی است که در سفر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و ۴۰ شرکت دانش بنیان و خلاق ایرانی به این کشور دنبال می شود. سفری که می تواند به پایداری و استمرار تعهدات و همکاری‌هایی که ذیل امضای تفاهم نامه همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران و وزارت توسعه نوآوری و وزارت سرمایه‌گذاری و تجارت خارجی ازبکستان مطرح شده است؛ کمک کند.

در این سفر ۴۰ شرکت دانش بنیان و خلاق در حوزه‌های فناورانه ای چون کشاورزی، دامداری و سلامت معاون علمی و فناوری رییس جمهوری را همراهی می کنند تا با حضور در نشست‌های تخصصی با ۱۵۰ شرکت متناظر ازبکستانی، بازار و تعاملات فناورانه خود را در این منطقه توسعه دهند.

میزبانی بازار ازبکستان از محصولات ایران‌ساخت

از دیگر برنامه‌های این سفر برگزاری نمایشگاهی از ۱۰۰ محصول ایران‌ساخت از ۸۰ شرکت دانش‌بنیان و خلاق ایرانی در کشور ازبکستان است. این محصولات برای مدیران شرکت‌های فناور و بازرگانان ازبکی به نمایش درمی‌آید تا مسیر ورود محصولات دانش بنیان و خلاق ایرانی به بازار این کشور و اوراسیا هموار شود.

ستاری در این سفر با حضور و سخنرانی در فروم علم و نوآوری ایران و ازبکستان در حضور وزیر توسعه و نوآوری، شرکت های فناور و بازرگانان ازبکستانی درباره وضعیت علمی و فناورانه ایران گزارشی ارائه خواهد کرد تا بازار محصولات ایرانی در این کشور رونق گیرد.

تسهیل فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق ایرانی در ازبکستان

برگزاری نشست های تخصصی آشنایی شرکت‌های ایرانی با ضوابط، قوانین و مقررات ازبکستان در حوزه ثبت و پیگیری کارهای مربوط به شرکت های دانش‌بنیان و خلاق حوزه سلامت و کشاورزی و کارگاه آموزشی تجارت با ازبکستان هم دیگر برنامه‌هایی است که در این سفر مدنظر است.

این سفر به شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق فرصت مناسبی می‌دهد تا محصولات و توانمندی‌های دانشی و تخصصی خود را به فناوران ازبکستانی معرفی کنند و بازار خود را پرجمعیت‌ترین کشور آسیای مرکزی و همجوار با جاده ابریشم توسعه دهند و گامی بزرگ برای ورود به بازار جهانی بردارند.

طی سال‌های اخیر، همکاری‌های اقتصادی و تجاری و سرمایه‌گذاری بین ایران و ازبکستان توسعه مناسبی یافته و سودآوری شرکت‌های تجاری هر دو کشور در زمینه‌های فناورانه رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است؛ ادامه این همکاری‌ها می‌تواند منافع مالی و علمی زیادی برای دو کشور داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha