بورس کالا واسطه‌ها را حذف می‌کند

کارشناس حوزه بورس کالا اظهارکرد: بورس کالا بستر شفافی است که قیمت را بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می کند و مهمترین مزیت بورس کالا هم حذف واسطه ها و منتفع شدن شرکت هاست.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت،امیر ملک زاده کارشناس حوزه بورس کالا در برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگو در پاسخ به این پرسش که آیا بورس کالا محلی برای تنظیم قیمتهاست یا به جولانگاه دلالان تبدیل شده است، اظهارکرد: بورس کالا در تمام این سالها راهکار و محل مناسبی برای جلوگیری از دلالان بوده و هست.

وی افزود: بورس کالا محلی است که به وضعیت خیلی از بازارهای کشورمان سر و سامان داده است، آخرین نمونه آن بازار سیمان بود که سال گذشته به دست سوداگران افتاد و قیمت ها به شدت بالا رفت اما با عرضه در بورس کالا، دست دلالان کاملاً از این بازار کوتاه و به نفع مردم تمام شد و سود آن هم وارد چرخه سرمایه شرکت ها شد.

این کارشناس حوزه بورس کالا با بیان اینکه بورس کالا قیمت ها را بر اساس عرضه و تقاضا تنظیم می کند گفت: در شرایطی که ما تورم را هر لحظه لمس می کنیم و رو به افزایش است، این اتفاق خیلی خوبی است که قیمت محصولی که وارد بورس کالا می شود را عرضه و تقاضا تعیین کند و سود هم به جیب شرکت برود.

ملک زاده با اشاره اینکه قیمت گذاری دستوری کمر تولید را شکسته تأکید کرد: بورس کالا بستر شفافی است که قیمت را بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می کند و مشخص می شود که پول از کجا وارد و خارج می شود و مهمترین مزیت بورس کالا هم حذف واسطه ها و منتفع شدن شرکت هاست.

وی با بیان اینکه اقتصاد هیچ کشوری دستورپذیر نیست خاطرنشان کرد: هر وقت که دولت تلاش کرده جلوی بورس کالا بایستد ما دچار مشکلاتی شدیم از جمله قیمت گذاری دستوری که کمر صنعت خودروی کشورمان را شکسته و زیان انباشته در این صنعت همچنان ادامه دارد.

این کارشناس حوزه بورس کالا  اظهارکرد: ما برای حل مشکلات صنایع، اول باید مشکلات کلان اقتصاد را حل کنیم و این هم چیزی نیست که یک شبه حل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha