خبرنگاران مهم ترین نقش را در ایجاد همدلی و همزبانی دولت و ملت دارند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان در کارگاه یک روزه سواد رسانه ای که با حضور اساتید برجسته کشوری در دلفارد جیرفت برگزار شد، نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه را در ایجاد همدلی و همزبانی دولت و ملت مهم تلقی کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ بهرام مسلمی مهنی در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی، گفت: امروز برای انجام هر امور نیازمند برنامه ریزی هستیم و هر فعالیتی باید پیوست فرهنگی و اطلاع رسانی داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که کاری که ارزش اطلاع رسانی ندارد ارزش اجرا نیز ندارد، ابراز کرد: داشتن نگاه تخصصی به رسانه یک ضرورت است و آموزش و دانش افزایی در این حوزه نیازمند کاری تکنیکی می باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: خبرنگاران و فعالان رسانه ای بیشترین و مهمترین نقش را در ایجاد و تقویت همدلی و همزبانی دولت و ملت دارند.
مسلمی مهنی با تاکید بر این که خبرنگاران باید انصاف و اخلاق رسانه ای داشته و از افرط و تفریط پرهیز کنند، تصریح کرد: خبرنگاران می توانند در روشنگری و بیان مسائل و مشکلات نقشی فعال ایفا کنند.
 رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی نقش سواد رسانه ای در صیانت از خانواده ها، با اشاره به این که سواد رسانه ای محدود به مردم نیست، گفت: مسولان و رسانه ها بیش از مردم به سواد رسانه ای نیاز دارند.
اکبر نصراللهی افزود: متاسفانه مسئولان با ابزار های رسانه ای آشنایی کافی ندارند به همین دلیل گاهی ناخواسته در زمین دشمن بازی می کنند و با چالش مواجه می شوند.
وی اظهار کرد: امروز کشور ما در محاصره تبلیغاتی دشمنان قرار دارد، چرا که از ظرفیت های رسانه به خوبی استفاده نمی شود.
 رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی خاطرنشان کرد: سواد رسانه ای می تواند نقش موثری در کاهش آسیب های فضای مجازی و نیز استفاده نقادانه و هوشمندانه از اینترنت داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha