تمهیدات دامپزشکی سیرجان برای ذبح بهداشتی دام قربانی

رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان گفت: همزمان با عید قربان به‌ منظور تأمین بهداشت عمومی ذبح دام، ۷ اکیپ ثابت و سیار در سطح شهرستان سیرجان استقرار یافته و فعالیت می‌ کنند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر علیرضا زینلی پور گفت: در راستای تأمین بهداشت عمومی به منظور ذبح دام در روز عید قربان، ۷ اکیپ ثابت و سیار نظارت بر بهداشت دام قربانی در سطح شهرستان سیرجان استقرار یافته و فعالیت می‌کند.

وی افزود: اکیپ های نظارتی آماده ارائه خدماتی همچون معاینه دام‌های زنده عرضه شده و معاینه رایگان لاشه دام‌ها در مکان‌های درنظر گرفته شده به شهروندان است.

رئیس شبکه دامپزشکی سیرجان با بیان اینکه رعایت نکردن مسائل بهداشتی و کشتار دام در منازل و معابر احتمال بروز و انتقال بیماری‌ های مشترک انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو را افزایش می‌ دهد، تصریح کرد: درخواست می‌ شود شهروندان سیرجانی برای قربانی دام خود به کشتارگاه دام مراجعه نمایند.

دکتر زینلی پور همچنین به شهروندان توصیه کرد: از خرید دام‌ های بیمار خودداری کرده و در راستای اطمینان از سلامت دام، از اکیپ‌ های ویژه دامپزشکی مستقر در جایگاه‌ های موردنظر که با نصب پلاکارد، برای عرضه دام در روز عید سعید قربان پیش‌ بینی شده است، راهنمایی‌ های لازم را بخواهند و دام‌ های قربانی مورد نیاز خود را تهیه کنند.

وی عنوان کرد: همشهریان می‌ توانند جهت پرسش سوالات یا گزارش موارد تخلف با شماره تلفن‌ گویای ۴۲۲۰۵۰۳۶ شبکه دامپزشکی سیرجان تماس حاصل نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha