تقویم آموزشی هیئت سوارکاری شهرستان کاشان تدوین می‌شود

رئیس هیئت سوارکاری کاشان برضرورت دوره‌های آموزشی عمومی و تخصصی برای علاقه‌مندان به رشته سوارکاری تاکید کرد.

به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت به نقل از  رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی و امور فرهنگی هیئت سوارکاری، نشست هم‌اندیشی کمیته آموزش و مهارت‌های فردی هیئت سوارکاری با حضور اعضاء این کمیته آقایان؛ مرتضی حلاج باشی، مهدی وجگونی، سیدمهدی مجدالاشرافی، مهدی علیخانی، امیرحسن یگانه، مرتضی والی زاده روز شنبه 21 خرداد ماه 1401 برگزار شد.

رئیس هیئت سوارکاری شهرستان کاشان در این نشست به موضوع اهمیت و لزوم تدوین دوره های آموزشی هیئت سوارکاری در سال 1401 پرداخت.

دکتر مرتضی والی‌زاده، ضمن اشاره به تقویم آموزشی پیشنهادی توسط کمیته آموزش و مهارت‌های فردی هیئت سوارکاری، اظهار داشت: بر اساس این جدول، برگزاری دوره‌های آموزشی، پیش‌بینی رویداد های  مختلف ورزشی و اجرای دوره‌های کلینیک تخصصی سوارکاری با توجه به شرایط مهارتی ورزشکاران و شهرستان بصورت ماهیانه در دستور کار این هئیت قرار گرفته است .

وی گفت: برای جذب علاقه‌مندان به رشته سوارکاری بایستی از دوره‌های آماتوری، ابتدایی و پیش نیاز در رشته ورزشی سوارکاری شروع و بر اساس اولویت و اهمیتی که هر یک از دوره‌ها دارد، فراگیران را آموزش داد .

رئیس هیئت سوارکاری شهرستان کاشان تاکید کرد: همه علاقه‌مندان و فراگیران رشته سوارکاری که می‌خواهند بصورت حرفه‌ای این ورزش را دنبال کنند، لازم است که بصورت تئوری و عملی از اصول اولیه این رشته آشنایی پیدا کنند.

والی‌زاده، حضور علاقه‌مندان به این رشته ورزشی با هدف آشنایی با اسب، رفتارشناسی اسب و آشنایی با مبانی ورزش سوارکاری بصورت زنجیره‌وار و پیوسته در این دوره‌ها را تاکید کرد و افزود: امید است بعد از گذراندن دوره‌های آموزشی بتوانیم ورزشکارانی را تربیت کنیم که بصورت کلاسیک، حرفه‌ای و اصولی ،آموزش‌های لازم را با موفقیت پشت سرگذاشته و در سطح کشور حرفی برای گفتن داشته باشیم.

تقویم آموزشی هیئت سوارکاری شهرستان کاشان تدوین می‌شود

وی، ضمن اشاره به اجرای برنامه تدوین شده کمیته آموزش و مهارت‌های فردی این هیئت طی یکسال عنوان کرد: بر اساس برنامه بلند مدت درسال‌های آینده، ضمن تکرار این دوره‌ها، شاهد دوره‌های تخصصی‌ و حرفه ای ورزش سوار کاری خواهیم بود.

رئیس هیئت سوارکاری شهرستان کاشان، برگزاری دوره‌های آموزشی و تخصصی در همه شاخه‌های رشته سوارکاری مثل پرش، کورس و استقامت، درساژ و همچنین آموزش در اموری نظیر نگهداری اسب، آشنایی با نژاد شناسی و میکروچیپ‎‌گذاری، آشنایی با بیماری‌های شایع در اسب، موضوعات مربوط به پرورش و تربیت اسب و مسائل دامپزشکی اسب را ضروری دانست و گفت: امید است در زمینه پیشرفت و جذب بیشتر علاقه‌مندان به این رشته ورزشی بتوانیم گام‌های بلندی را برداریم.

▫️والی‌زاده، در پایان از همه دست‌اندرکاران و فعالین رشته سوارکاری خواست تا نقطه نظرات و پیشنهادات خود را اعلام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha