تیر انتخابات به کمان چه کسی می‌نشیند؟/ دو قطبی جذاب برای یک صندلی

انتخابات فدراسیون تیراندازی اواخر هفته جاری برگزار خواهد شد تا از بین ۶ گزینه ای که خود را نامزد ریاست کرده اند، رئیس چهار سال آینده این فدراسیون توسط اعضای مجمع انتخاب شود.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری سلامت (طبنا) ، دوره چهار ساله ریاست غلامرضا شعبانی بهار در فدراسیون تیروکمان روز ۱۸ اردیبهشت سالجاری به پایان رسید و در شرایطی که برنامه ریزی های صورت گرفته برای برگزاری انتخابات رئیس جدید در همین روز صورت گرفته بود اما وزارت ورزش بنا بر دلایلی مبنی بر تشکیل کمیسیون های داخلی فدراسیون ها و برابر شدن زمان آن با زمان تشکیل مجمع، برگزاری انتخابات را به روز ۴ خرداد تغییر داد.

اینگونه متقاضیان ریاست در فدراسیون تیروکمان فرصت بیشتری برای فعالیت های انتخاباتی پیدا کردند، فرصتی که زمان زیادی تا پایان آن باقی نمانده چرا که طی همین هفته مجمع انتخاباتی این فدراسیون برگزار می شود و رئیس چهار سال آینده مشخص خواهد شد.

در مهلت قانونی که برای نام نویسی از کاندیداهای فدراسیون تیروکمان تعیین شده بود ۱۳ نفر متقاضی ریاست در این فدراسیون شدند. از میان آنها و بعد از برگزاری جلسه کمیته تطبیق و تجدیدنظر پرونده افرادی مانند امید نجاری، کریم صفایی، امیر یگانه، حشمت الله کاظمی، مهدی خسروی، علیرضا رشیدی و محمدحسن شیخ کنار گذاشته شد و پرونده ۶ کاندیدای دیگر جهت تایید صلاحیت نهایی برای مراجع ذی صلاح ارسال شد که تفاقا همگی آنها تاییدیه لازم برای حضور در انتخابات را گرفتند.

بدین ترتیب رقابت برای ریاست در فدراسیون تیروکمان میان حجت الله واعظی، محسن باقریان فرح آبادی، رضا کیارستمی، غلامرضا شعبانی‌بهار، محمد علی حسینی و سکینه قاسم پور خواهد بود، کاندیدایی که تلاش هایی برای گرفتن رای مثبت اعضای مجمع داشته اند اما پیگیری های خبرنگار مهر به این نتیجه منجر شده که شعبانی بهار و باقریان فرح آبادی شانس بیشتری داشته باشند.

تیر انتخابات به کمان چه کسی می‌نشیند؟/ دو قطبی جذاب برای یک صندلی

شعبانی بهار چهار سال پیش به عنوان معاون وزارت ورزش وارد انتخابات فدراسیون تیروکمان شد و در مجمعی که مثل همیشه برچسب مهندسی بودن به آن بود ۲۹ رای موافق گرفت و اینگونه ریاست در فدراسیون ها را آغاز کرد. وی حالا سودای چهار ساله دوم ریاست متوالی در این رشته را دارد در حالی که این بار هم رقیب چهار پیش خود را در کنارش می بیند. یک رقیب جدی که این بار برای ریاست خواهد آمد.

باقریان که در مجمع انتخاباتی سال ۹۷ فدراسیون تیروکمان با اختلاف کم نتوانست برنده شود امسال هم متقاضی ریاست شده است. وی که معاونت آموزشی و پژوهشی فدراسیون و ریاست انجمن تیروکمان وزارت علوم را به عنوان پیشینه این رشته در کارنامه دارد، امیدوار است به واسطه تلاش ها و رایزنی هایی که داشته این بار بتواند خیلی بیشتر از ۱۳ رای از مجمع بگیرد و صاحب حکم ریاست شود.

سایر نامزدهای ریاست فدراسیون هم هر چند برای رسیدن به این صندلی شانس دارند اما به نظر می رسد که نسبت به باقریان و شعبانی بهار از درصد کمتری برای پیروزی در انتخابات برخوردار هستند.

در هر صورت اینکه مجمع انتخاباتی فدارسیون تیروکمان چهارشنبه پیش رو (۴ خردادماه) در محل آکادمی ملی المپیک برگزار می شود و اینگونه پیش بینی می شود که شعبانی بهار و باقریان رقیب و حریف اصلی برای ریاست در این فدراسیون باشند.

منبع : مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha