یک سوم جمعیت بزرگسال، به بیماری فشار خون بالا مبتلا هستند

رییس گروه بیماریهای غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بر اساس آمارهای جهانی، از هر3 نفر بزرگسال در سراسر دنیا یک نفر از فشارخون بالا رنج می برد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر بابک اقبالی با بیان اینکه  50 درصد از افراد مبتلا به فشار خون بالا از بیماری خود اطلاعی ندارد و تعدادی از افرادی هم که از وضعیت خود مطلع هستند، هیچ اقدام درمانی دریافت نمی کنند خاطر نشان کرد: در افراد مبتلا به فشار خون بالا، ریسک ابتلا به سکته مغزی چهار برابر  و خطر سکته قلبی دو برابر بیشتر از افرادی است که دارای فشارخون طبیعی است و به این جهت از سال 2002 این بیماری توسط سازمان جهانی بهداشت در گزارش سلامت جهانی به عنوان قاتل خاموش نامیده شد.

وی با بیان اینکه آگاهی از فشار خون بالا در جامعه به علت تعداد مرگ های مرتبط با حمله های قلبی، بیماری کیلوی و سکته های مغزی همراه با فشار خون بالا مورد تاکید است تصریح کرد: با توجه به اینکه فشار خون بالا بدون علامت است، بهترین راه تشخیص این بیماری، مراجعه به مراکز سلامت یا مراکز درمانی و اندازه گیری فشار خون می باشد.

رئیس گروه بیماریهای غیر واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: برنامه غربالگری و مراقبت از فشارخون بالا، برای تمامی افراد بالای 30 سال در کلیه واحدهای بهداشتی تحت پوشش دانشگاه درحال اجراست.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha