قدر نعمت با هم بودن اهالی کتاب را بیشتر بدانیم

دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، تلفیقی بودن نمایشگاه کتاب را مهمترین ویژگی آن دانست و اظهار داشت: همانگونه که بازگشایی مدارس و کتابخانه‌ها شور و حال ویژه‌ای را به همراه داشت، برپایی نمایشگاه کتاب نیز باعث شد ما اهالی کتاب قدر نعمت با هم بودن را بیشتر بدانیم.

به گزارش  گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از ستاد خبری سی‎و‎سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب، نغمه مستشار نظامی شاعر و دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه‌ها درباره برگزاری نمایشگاه کتاب بعد از دو سال وقفه کرونایی گفت: همانگونه که بازگشایی مدارس و کتابخانه‌ها شور و حال ویژه‌ای را به همراه داشت، برپایی نمایشگاه کتاب نیز باعث شد ما اهالی کتاب قدر نعمت با هم بودن را بیشتر بدانیم. حتی امسال بسیاری از بازدیدکنندگانی که معمولاً در روزهای پایانی به نمایشگاه می‌آمدند، بخاطر دلتنگی و وقفه دو ساله از اولین روز به نمایشگاه کتاب آمده و شاهد استقبال گسترده بازدیدکنندگان از همین روز اول هستیم. 


مستشار نظامی تلفیقی بودن نمایشگاه را مهمترین ویژگی نمایشگاه امسال دانست و تصریح کرد: ویژگی مهم نمایشگاه نسبت به دوره‌های پیش در تلفیقی بودن آن است. به این معنی که هم به صورت حضوری و هم به صورت مجازی خدمات ارائه می‌دهد و این موضوع باعث می‌شود افراد در دیگر شهرها نیز امکان خرید کتاب داشته باشند و ارسال کتاب‌ها نیز به صورت رایگان انجام می‌شود. 


وی ادامه داد: اگر امکان استفاده از بن‌ها هم در خرید حضور و هم در خرید آنلاین فراهم می‌شد، بهتر بود. به هر حال ظرفیت استفاده از تخفیف‌ها و بن‌ها در خرید آنلاین فراهم است و به نظرم علاقه‌مندان به کتاب در هر صورت در نمایشگاه حضور خواهند داشت. 


 این شاعر درباره آثار خود در این دوره از نمایشگاه اظهار داشت: کتاب از «کیش تا کشمیر» بنده در انتشارات شاعران پارسی زبان موجود است. کتاب «عید هشتم» را نیز انتشارات باغ موزه دفاع مقدس منتشر کرده است. 


 دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه‌ها درباره برنامه‌های ویژه‌ی غرفه نهاد کتابخانه‌های کشور در ایام نمایشگاه اظهار داشت: شورای ادبی هر روز در نمایشگاه کتاب مستقر است و از ساعت 16 تا 18 دیدار با اهل قلم، شاعران و نویسندگان حوزه‌های مختلف در غرفه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در راهروی 5 سالن اصلی نمایشگاه برگزار می‌شود. 


مستشار نظامی ادامه داد: برای مثال روز پنجشنبه 29 اردیبهشت نیز از کتاب «لاله‌های دشت برچی» درباره کودکان افغانستان با حضور محمدکاظم کاظمی و تعدادی از شاعران افغانستان رونمایی خواهد شد. رونمایی کتاب فارسی زبانان سایر کشورها را نیز در همان روز انجام خواهد شد. 


وی همچنین پیرامون دیگر برنامه‌های این غرفه گفت: در روز بزرگداشت فردوسی برنامه نقالی و پرده‌خوانی را برای بچه‌ها داریم و برای بزرگداشت خیام آقای میرافضلی رباعی خوانی را انجام خواهند داد. سمیه مومنی، نقاش و نویسنده به مدت سه روز برای مخاطبین کودک، کارگاه نقاشی برگزار خواهد کرد. البته در کنار همه این‌ها برنامه کتابخوانی سیار را در محوطه نمایشگاه خواهیم داشت. 

 
سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha