ستون فقرات اقتصاد کشور کارگران و کارفرمایان هستند /قراردادهای موقت کشنده انگیزه کارگران است

استاندار زنجان گفت :  ستون فقرات تولید و اقتصاد کشور کارگران و کارفرمایان هستند  که   جدی بودن و رسیدگی به امور کارگران از اهمیت بسیاری برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از زنجان ،
محسن افشارچی ضمن تبریک روز کارگر  با بیان اینکه عمل صالح صرفا نمایش اعمالی نیست که به پینه پیشانی ختم شود اظهار کرد: کاری که شما انجام می‌دهید عمل صالح است ، کار جوهره وجود انسان است  و نفس کار است  ارزش دارد و هر چه در کار جدیدی و دقیق‌تر باشید ارزش کار بالا میرود.

وی با اشاره به اینکه سال‌های متمادی است که مقام معظم رهبری  بر مسئله تولید تاکید دارند افزود : زیرا تولید باعث ایجاد ارزش افزوده ،  تولید افزایش ناخالص داخلی ،اشتغال آفرینی و...در کشور می‌شود

استاندار زنجان با بیان اینکه ستون فقرات تولید و اقتصاد کشور کارگران و کارفرمایان هستند  افزود : رسیدگی به امور کارگران و جدی بودن نسبت به زندگی، فرایند کاری کارگران ، و... از اهمیت بسیاری برخوردار است و در کنار هم بودن این دو گروه باعث توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد.

افشارچی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم  در خصوص حوزه کارگران جدیت لازم را  دارد بیان کرد: با توجه به این که  بالا رفتن حقوق‌ها در وضعیت فعلی باعث افزایش تورم می‌شود و بالعکس تورم موجب می‌شود که حقوق بالا برود اما دولت با توجه به این علم برای حمایت از قشر کار گر این کار را برای حمایت از آنها انجام می‌دهد.

وی در مورد امنیت شغلی کارگران گفت: فقط نظارت بر کارفرما کافی نیست و اصل کار ما این است که بستر کار و تولید را در استان فراهم کنیم تا دغدغه کارفرما کم شود تا از این طریق بتوان امنیت شغلی کارگران را ایجاد کرد .

استاندار زنجان تصریح کرد: زیرساخت‌ها و بسترهای حرکتی استان بسیار مهم است و باید جدی گرفته شود .

افشارچی به قراردادهای موقت اشاره کرد و گفت: قراردادهای موقت ، کشنده انگیزه  است و باعث ایجاد استرس و دغدغه کارگران می‌شود که آیا در آینده امنیت شغلی دارد یا نه .

وی به شرکت‌های پیمانکاری خدماتی اشاره کرد و گفت: متاسفانه این شرکت‌ها یکی از  معضلات بزرگ کشور هستند و باید به صورت خاص پیگیری شوند.

کارگران اصلی ترین سرمایه کشور در امر تولید 

در ادامه جلسه، اصغر نجاری دبیر اجرایی خانه کارگر استان زنجان، گفت: در برخی کارگاه‌های تولیدی قانون کار حفاظتی در مورد کارگران رعایت نمی‌شود و موجب بروز حوادث تلخ در برخی واحدهای تولیدی شده است.

وی به حمایت از سرمایه انسانی اشاره کرد و گفت: باید به این امر توجه شود که کارگران به عنوان اصلی‌ترین سرمایه کشور که در راستای تولید قدم برمی‌دارند و باعث پیشرفت و توسعه کشور می‌شوند تکریم آنها نه در یک روز، بلکه دغدغه‌های آنها توسط مسئولان در طول سال شنیده شود.

اجرای طرح طبقه بندی مشاغل  دستور کارقرار بگیرد

حسن امانلو رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان زنجان، به امنیت شغلی کارگران اشاره کرد و گفت: متاسفانه کارگران دارای امنیت شغلی نیستند و قرارداد آن‌ها یک الی سه ماه بسته می‌شود و این باعث می شود که هیچ‌گونه انگیزه‌ای برای ادامه کار نداشته و دغدغه این را دارند که آیا قراردادشان تمدید خواهد شد یا نه که موجب کاهش بهروری می‌شود.

وی به معیشت کارگران است اشاره کرد و گفت: در طول چند سال گذشته تورم افسار گسیخته کمر کارگران را شکسته و بیشتر کارگران مشکل معیشتی دارند.

امانلو به حقوق و دستمزد کارگران اشاره کرد و گفت: با توجه به تصویب قانون در مورد دستمزدها، اما برخی از کارفرما نماها حقوق کارگران را به امید کاهش واریز نمی‌کنند که موجب بروز مشکلات فراوانی برای کارگران شده است.

وی به شرکت‌های تامین نیرو و پیمانکاری اشاره کرد و افزود: هدف ما محو این گونه شرکت‌ها است که بخش بیشتری از حقوق کارگران را برای خود برداشته و بخش کمی را به آنها اختصاص می‌دهند که ظلم آشکار درحق کارگران است.

رئیس‌کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان زنجان گفت: درخواست ما از اداره کار اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در کارگاه‌ها با توجه به سابقه، مدرک و مهارت کارگر است که در بیشتر کارگاه ها رعایت نمی‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha