انجام بیش از ۱۶ عمل قلب باز و ۱۵۲۲ آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی در شهرستان جهرم

رئیس بیمارستان پیمانیه جهرم از از انجام بیش از 16 عمل قلب باز و 1522 انژیوگرافی در این بیمارستان خبر داد. .

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از فارس، عباس قیومی مدیر بیمارستان پیمانیه جهرم گفت: در سال گذشته، ۱۳۹۴ بیمار به بخش آنژیوگرافی بیمارستان مراجعه کرده اند که ۹۱۳ نفر از آنها تحت عمل آنژیو گرافی قرار گرفتند. همچنین برای ۶۰۹ بیمار عمل آنژیو پلاستی انجام شد. برخی از بیماران به علت گرفتگی گسترده عروق قلب چند بار تحت عمل آنژیو پلاستی قرار گرفته اند.
وی با اشاره به فعال شدن کد ۲۴۷ برای بیماران با سکته حاد قلبی گفت:  در سال گذشته، برای ۵۸ بیمار، کد ۲۴۷ فعال شد. این کد بدین معناست که در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت از شبانه روز، هر بیماری که با سکته حاد به بیمارستان مراجعه نماید، بصورت اورژانس تمام درمان های لازم تا آنژیوپلاستی برای بیمار انجام می شود.
رئیس بیمارستان پیمانیه  با اشاره به انجام ۱۶ عمل جراحی بای پس قلب (پیوند رگ های کرونر قلب) در سال ۱۴۰۰ گفت: هر هفته یک عمل جراحی قلب در بیمارستان پیمانیه انجام می شود. شایان ذکر است هزینه  تمامی عمل ها  از عمل  قلب باز تا آنژیو گرافی و آنژیو پلاستی با تعرفه دولتی صورت می گیرد.
وی گفت: به طور میانگین ماهانه ۱۱۰ عمل آنژیوگرافی در بیمارستان پیمانیه انجام می شود که ۵۰ درصد از این بیماران بومی جهرم هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha