راهپیمایان روز جهانی قدس حبیب‌بن مظاهر انقلاب اسلامی هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه مرد و زن، پیر و جوان  برای چهل و چهارمین مرتبه در راهپیمایی روز قدس حضور داشتند گفت: اینان حبیب‌بن مظاهر انقلاب اسلامی هستند و برای چندمین بار تابلوی زیبای وحدت، ولایت‌مداری، پیشتازی در انقلاب را ترسیم کرده و به اهتزاز درآوردند.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از زنجان حجت‌الاسلام علی خاتمی در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه طعم شیرین تقوا  در شبهای قدر لمس کرده یم  اظهار کرد: عاجزانه از خداوند می‌خواهیم که یک عنایت ویژه به ما داشته تا تقوی به دست آورده را تا ماه رمضان سال آینده حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه شهید مظلوم تاریخ و شهید ماه رمضان مولای با توتقوایان امیرمومنان در بستر خونین شهادت وصیت ها و توصیه  و سفارش برای همگان کرده  که در نامه 47 این پیام آمده است:  اگر در مقابل ظلم ساکت  باشید و با سکوت خود ظلم را امضا کنید  ظلم کرده اید،  ظلم یک فاجعه است و فقط پای ظلم را نمی گیرد  بلکه آنانی که در  مقابل ظلم ایستاده و کمک کرده اند را نیز می‌گیرد.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: کمک به ظالم دو جور است کسی که زیر پرچم ظالم می‌رود و کسی که زیر پرچم ظالم نیست ولی با سکوت خود جنایت ظالم را تایید می‌کند.

حجت الاسلام خاتمی با بیان اینکه مسلمانان و مؤمنان مانند دانه‌های زنجیر به هم پیوسته هستند بیان کرد : روشن و واضح است که اگر کسی در زندگی خود اهتمامی برای امور مسلمین نداشته باشد، من پیامبر اعلام می‌کنم که این شخص نباید خود را در زمره مسلمین بداند.

وی افزود:  دنیای متمدن امروز اگر با عقلانیت حرکت کند و منشور حقوق بشری خود را با این کلام مقایسه کند، می‌بیند که این حرف تازه نیست که از ۱۴۰۰ سال پیش این طرح  عمل شده و زنده است و برای همیشه تاریخ است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه مردم پایتخت شور و شعور حسینی زنجان امسال  نیز برای چهل و چهارمین مرتبه  مرد و زن، پیر و جوان در راهپیمایی روز قدس حضور داشتند. بیان کرد : اینان حبیب‌بن مظاهر انقلاب اسلامی هستند و  همه برای چندمین بار تابلوی زیبای وحدت، ولایت‌مداری، پیشتازی در انقلاب را ترسیم کرده و به اهتزاز درآوردند.

حجت‌الاسلام خاتمی با بیان اینکه امام راحل بیش از ۵۰ سال قبل، اشغال فلسطین توسط اسرائیل را مقدمه‌ای برای اشغال کشورهای عربی و اسلامی دانستند افزود : وقتی همگان نقشه صهیونیست‌ها   از رود نیل تا رود فرات را دیدند، متوجه سخنان امام راحل شدند.

وی با بیان اینکه  وقتی مسئله‌ حکومت جعلی غاصب اسرائیل مطرح شد است و همه به رسمیت شناختند اظهار کرد: اولین  نخست وزیر اسرائیل یعنی ۷۴ سال پیش یک جمله گفت و آن این بود که این سرزمین وطن یهودیان خواهد شد، در آن روز بنا نبود که فقط به قدس شریف تعرض کنند، بلکه نقشه های دیگری هم داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در استان  با اشاره به اینکه اندیشه الهی امام (ره) و حمایت بی‌دریغ ایران نگذاشته است  این غده سرطانی در تاریخ فراموش شود و جنایات این ظالمان مخفی بماند؛ افزود :  نسل پنجم فلسطینیانی که خانه آنها اشغال شده آگاه شدند ، که این  ندای ایران و حمایت‌ها سبب شده ۱۳ میلیون فلسطینی آواره متحد شود.

حجت الاسلام خاتمی افزود: در گذشته فقط جبهه فتح بود و سرزمین غزه مبارزه می‌کرد اما  امروز حماس، کرانه باختری، مسلمانان داخل فلسطین اشغالی و ...  همه باهم متحد شدند که نتیجه حمایت ایرانیان است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی مقام معظم رهبری محقق شده و ایستادگی نتیجه داده است، گفت: امیدواریم به زودی شاهد پیروزی قدس باشیم.

امام جمعه زنجان با اشاره  به روز شوراها  بیان کرد: قانون اساسی بسیار پیشرفته و حساب شده و بهترین قانون است  و این مردم در این انقلاب  نقش آفرینی کردند ،دفاع مقدس،جمهوری اسلامی، انتخاب نمایندگان  و...همه توسط مردم انجام شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمین خاتمی  با اشاره روز جهانی کار و کارگر نیز گفت :  چرخ اقتصادی کشور توسط کارگران به حرکت درمی‌آید و برکت سفره از آنان است و  احترام به کارگر را خدا و پیامبر (ص) به ما آموخته و این نه یک تعارف بلکه یک وظیفه است.

وی با بیان اینکه نیروی انسانی ارزشمندترین سرمایه یک کشور است و مربیان بر نیروی انسانی بیشترین تاثیر را دارد افزود :  معلمان مسئولیت بزرگی دارند که همان مسئولیت انبیا است و اگر کشوری می‌خواهد به موفقیت برسد و ملتی خردمند داشته باشد، باید زیرساخت‌های درست کند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha