پیگیری تسریع روند اجرای نهضت ملی مسکن در  لارستان

نشست پیگیری در تسریع روند اجرایی نهضت ملی مسکن در حوزه استحفاظی اداره کل راه و شهرسازی لارستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از فارس، مدیرکل راه و شهرسازی لارستان طرح نهضت ملی مسکن را از برنامه‌های مهم و حائز اهمیت دولت برشمرد و گفت: تمایل مردم و استقبال از این طرح در منطقه وظایف متولیان این امر برای گره گشایی از مشکلات مسکن مردم را چند برابر کرده و امکانات ، تجهیزات و منابع شهرستان ها باید در خدمت اجرایی شدن این طرح بزرگ و حیاتی بکار گرفته شود.


وی با اشاره به اینکه قانون جهش تولید مسکن وظایف قانونی دستگاه ها را به صراحت مشخص کرده اما هنوز مشکلات عدیده ای روزانه از سوی برخی دستگاه های دولتی به وجود می آید که همین ها موجب شده علی رغم استقبال خوب مردم اقدامات در راستای هموارشدن این طرح به خوبی جلو نرود .


شبانی همچنین به هزینه صدور پروانه برای واحدهای طرح نهضت ملی مسکن توسط شهرداری ها نیز گریزی زد و بیان کرد: تعلل هر دستگاه اجرایی و کندی در جواب استعلامات باعث شده با توجه به قانون افزایش سالانه هزینه های پروانه ساخت توسط شهرداری ها این مهم برای برخی پروژه های نهضت ملی مسکن در شهرها به سال جاری موکول شود . لذا می طلبد شهرداری و شورای شهرها  برای کمک به مردم همکاری و مساعدت بیشتری داشته باشند.
مدیرکل راه و شهرسازی لارستان با بیان اینکه ما در منطقه ای هستیم که به دلیل اقلیم جفرافیایی الحمدلله کمبود زمین در اکثر شهر ها نداریم ، افزود : علی رغم شناسایی زمین های مرغوب برای این طرح و اشرافیت همکاران ما در بانک زمین ، متاسفانه عدم پاسخ دهی به استعلامات موجب شده عملیات اجرایی در بعضی شهر ها با تاخیر مواجه شود .


وی تصریح کرد : تامین اراضی و تسهیل در استعلامات مانند پیگیری اعتبار و ... نیست که نیازمند رایزنی با مقامات بالادستی در استان و کشور داشته باشد ، موضوع زمین و تعیین و تکلیف آن بایستی در جلسه شورای مسکن هر شهرستان حل و فصل شود و این امر با یک وحدت رویه و هماهنگی و تعامل خوب بین دستگاه ها اتفاق می افتد .


شبانی یادآور شد : کلیه وازرتخانه ها ، موسسات و دستگاه های دولتی و اشخاص که زمین به آنها واگذار شده و ظرف مهلت قانونی اقدام به ساخت و ساز در آن نکرده اند ، زمین های دولتی و بیت المال از آنها پس گرفته خواهد شد و در اختیار این طرح قرار خواهد گرفت .


در این جلسه، ضمن بررسی و گفتگو در مورد موضوعات مختلف از جمله اخذ مجوزات لازم، میزان جمعیت احتمالی درسال های آتی ، تغییر کاربری زمین ها، ظرفیت و زیرساخت های موجود و... ، مکان های پیشنهادی مطرح شد تا در کم ترین زمان ممکن جهت اجرا مقدمات شروع آنها صورت پذیرد .


در پایان مدیرکل راه و شهرسازی لارستـان از تلاش و پیگیری همکاران در ادارات راه و شهرسازی شهرستان ها و ادارات بنیاد مسکن قدردانی نمود .
شایان ذکر است جهت همفکری و تعامل بین دستگاه های متولی و نیز رفع مشکلات پیش رو ، این جلسات هر هفتـه به صورت مداوم از طریق ویدیو کنفرانس برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha