فعالیت سامانه بارشی از روز سه‌شنبه

سازمان هواشناسی با انتشار هشدار هواشناسی سطح نارنجی از فعالیت سامانه بارشی از ابتدای صبح سه‌شنبه، دوم فروردین ماه تا اواخر وقت سه‌شنبه خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی با انتشار هشدار هواشناسی سطح نارنجی، در توصیف سامانه، تشدید فعالیت سامانه بارشی از ابتدای صبح سه‌شنبه، دوم فروردین ماه تا اواخر وقت سه‌شنبه را اعلام کرد.

براساس این هشدار، نوع مخاطره، بارش باران، در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش برف و وزش باد شدید است که استان‌های اردبیل، گیلان و غرب مازندران را در برمی‌گیرد.

بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان‌آب در مسیل‌ها، پدیده مه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، اختلال در تردد، کولاک برف در ارتفاعات و تاخیر و احتمال لغو پروازها از پیامدهای احتمالی این نوع مخاطره است.

در این راستا، سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه خود، اجتناب از سفرهای غیر ضروری، تجهیز خودروها به وسایل ایمنی و گرمایشی و همراه داشتن تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ در جاده های برفگیر، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی به ویژه در مسیرهای کوهستانی را توصیه کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha