پیشرفت در تولید فرش دستباف توسط مددجویان کمیته امداد کرمان

مدیر کل کمیته امداد استان کرمان از بافت ۴۲ هزار متر مربع فرش توسط مددجویان این سازمان در سال جاری در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ یحیی صادقی با اشاره به پیشرفت در زمینه تولید فرش دستباف توسط مددجویان کمیته امداد استان کرمان، گفت: ارزش فرش‌ های تولیدی توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان طی سال جاری بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است و هم‌ اکنون بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ قالیباف فعال تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که اکثر این قالیبافان بیمه هستند.


وی با اشاره به اینکه در چند سال گذشته رویکرد جهشی و چشم‌گیری در زمینهٔ تولید فرش دستباف در استان کرمان داشته‌ایم، افزود: ۳ هزار و ۸۲۰ تخته فرش دستباف به متراژ ۴۲ هزار مترمربع طی سال جاری توسط مددجویان استان کرمان تولید و روانه بازار فروش شده است.


مدیر کل کمیته امداد استان کرمان، تعداد دارهای فعال قالی مددجویان را بیش از ۵ هزار دار بیان کرد و گفت: به‌ منظور حمایت از قالیبافان تحت حمایت، فرش‌ های تولیدی آن‌ها با برند احسان بدون واسطه توسط این نهاد به فروش می‌رسد.


صادقی در ادامه تصریح کرد: این نهاد با شناسایی طرح‌ های روز و مورد نیاز بازار، تأمین مواد اولیهٔ مرغوب و مناسب، نظارت بر اجرای طرح‌ های قالیبافی مددجویان و فروش فرش‌ های تولیدی آن‌ ها در خارج از استان کرمان باقیمت بالاتر، تلاش کرده بیشترین سود را نصیب مددجویان بافندهٔ تحت حمایت کند.


وی با اشاره به اینکه استعداد سنجی قالیبافان و مشاورهٔ شغلی آنان به‌صورت چهره به چهره از رویکردهای اساسی این نهاد در ایجاد طرح‌های قالیبافی است، خاطر نشان کرد: پس از طی این مراحل، متقاضیان بافت فرش جهت انتخاب نوع فرش و تکمیل پرونده به واحدهای مربوطه معرفی می‌شوند تا با تهیهٔ امکانات، نقشه و مواد اولیهٔ مورد نیاز توسط کمیته امداد، این طرح ها راه اندازی شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha