استقرار اتوبوس واکسیناسیون جهت کودکان کرمانی

سخنگوی دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمان از استقرار اتوبوس واکسیناسیون جهت ترغیب کودکان به انجام واکسیناسیون در این شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر صحبتی با اشاره به استقرار اتوبوس سیار جهت واکسیناسیون کودکان گروه سنی ۱۲ -۵ سال در کرمان گفت: برای ترغیب کودکان به دریافت واکسن، اتوبوس واکسیناسیون راه اندازی شده است تا با حضور در محله هایِ مختلف شهر، جامعهِ هدف را واکسینه کند.

وی با بیان اینکه تاکنون فقط حدود ۲۰ درصد جمعیت ۵ تا ۱۲ سال در استان کرمان واکسینه شده اند، افزود: گروه سنی ۵ تا ۱۲ ساله می‌توانند واکسن‌های سینوفارم و پاستور را به انتخاب خود تزریق کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به آمار واکسیناسیون در کرمان، افزود: ۸۶ درصد جامعه‌ی هدف نوبت اول، ۷۶ درصد نوبت دوم و ۵۳ درصد نوبت سوم را تزریق کرده‌اند.

صحبتی با اشاره به تاثیر واکسن در مقابله با ابتلا به بیماری کرونا و شدت آن، بیان کرد: شانس ابتلای کسانی که سه نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند، نسبت به سایر افراد ۵۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: شانس بستری شدن این افراد حدود ۹۰ درصد و احتمال مرگ‌ و میر آن‌ ها نیز بیش از ۹۵ درصد نسبت به گروهی که واکسینه نشده‌اند، کمتر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha