آغاز برداشت ماهی از استخرهای شهرستان زرند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند از برداشت بیش از ۱۲۰ تن ماهی قزل آلا و کپور از استخرهای سردابی و گرمابی این شهرستان تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا محمدی گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان سال جاری بیش از ۵۰ تن ماهی قزل آلا از ۲۲ واحد پرورش ماهی سردابی و ۷۰ تن ماهی کپور از ۱۷ واحد پرورش ماهی گرمابی صید و روانه بازار مصرف شود.

وی افزود: در مجموع ۲۰ درصد از استخرهای ذخیره آب کشاورزی شهرستان با مساحت ۲۵ هزار متر مربع به پرورش ماهیان گرمابی و سردابی اختصاص یافته است، که در آنها  ۷۰ هزار قطعه بچه ماهی سردابی و ۴۵ هزار قطعه بچه ماهی گرمابی رها سازی شده است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرند: ماهی قزل آلای صید شده به تدریج و تا اردیبهشت سال آینده وارد بازار مصرف می شود و ماهیان کپور که در شهرستان مصرف زیادی ندارد با هماهنگی تعاونی‌ های آبزی پروری از پرورش‌ دهندگان خریداری و به بازارهای هدف مصرف مورد نظر ارسال می‌شود.

 مسئول شیلات جهاد کشاورزی زرند هم با اشاره به پایین بودن سرانه مصرف ماهی در شهرستان، گفت: واحد شیلات شهرستان برنامه‌ های ویژه‌ای را جهت ترویج آبزی پروری و همچنین یک برنامه خاص با رویکرد ترویج مصرف ماهی با همکاری واحد ترویج و آموزش کشاورزی به شکل جشنواره پخت غذاهای دریایی در نظر گرفته شده است.

به گفته ابراهیمی این برنامه ها در قالب آموزش طبخ انواع روش‌های ماهی و میگو است، که متناسب با ذائقه‌ های متفاوت مخصوصا ذائقه‌ی کودکان در دستور کار قرار دارد و در آینده ای نزدیک این کارگاه‌ های عملی برای بانوان در مراکز ترویج جهاد کشاورزی در مناطق مختلف شهرستان برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha