انجام دو عمل جراحی روده بزرگ ، به روش لاپارسکوپی در  مشهد

دو عمل جراحی پیشرفته به روش لاپارسکوپی با موفقیت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و با همکاری بیمارستان رضوی انجام شد.

به گزارش  گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا، عمل جراحی پرولاپس رکتوم ( پرولاپس در اصطلاح به معنی بیرون زدن احشاء از طریق یکی از منافذ طبیعی بدن است که در مورد رکتوم به بیرون زدن قسمتی از روده بزرک یا راست روده از مقعد گفته میشود ) به روش لاپارسکوپی ، بیمار خانم 67 ساله که مدت ها از بیرون زدگی شدید روده ( حدود 10 سانتی متر) رنج می برد و باعث اختلال جدی در روند طبیعی زندگی وی شده بود ، تنها با سه بُرش یک سانتی متری  با موفقیت انجام شد.

این عمل توسط دکتر به بو ، فوق تخصص جراحی کولون ، به همراه دکتر عباس عبدالهی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و فوق تخصص کولورکتال و جمعی از پزشکان متخصص این گروه در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام گرفت.

درد بسیار کمتر بعد از عمل جراحی،کاهش چشمگیر عوارض مرتبط با زخم بعد از عمل ،کوتاهتر شدن دوره نقاهت و کمتر شدن از کارافتادگی و تعداد روزهای بستری کمتر در بیمارستان و کاهش هزینه های درمان از جمله مزایای استفاده از این روش درمانی است.

عمل دوم ، عمل کنسر رکتوم ( تومور راست روده ) که بر روی بیمار 42 ساله که از سرطان رکتوم رنج می برد با موفقیت انجام شد. در این عمل تنها با چهار بُرش یک سانتی متری و بادقت بسیار بالا و زیر دید دقیق دوربین ، تمام روده درگیر در تومور حذف و تخلیه و پیوند مجدد انجام شد. ویژگی این نوع تکنیک عمل این بود که بیمار بعد از عمل درد و ناراحتی اندکی از برش های جراحی خواهد داشت.

این عمل ها در حاشیه کنگره انجمن کولوپروکتولوژی ایران که طی روزهای 27 الی 29 بهمن دانشگاه علوم پزشکی مشهد بصورت مجازی برگزار شد، انجام گردید و بصورت زنده برای تمامی شرکت کنندگان قابل مشاهده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha