خط دوم تولید کود کمپوست کرمان راه اندازی می شود

سرپرست معاونت خدمات‌ شهری شهرداری کرمان از برنامه ریزی برای راه اندازی خط دوم تولید کود کمپوست به‌منظور توسعه کارخانه بازیافت زباله خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) از کرمان و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری کرمان، محمود ایرانمنش در بازدید از سایت لندفیل، پناهگاه سگ‌های بدون صاحب و کارخانه بازیافت زباله شهر کرمان، وضعیت موجود در سایت را مورد بررسی قرار داد و کارخانه بازیافت را از جهت تأثیرات مثبت زیست‌محیطی، مطلوب ارزیابی کرد.


وی با بیان اینکه بخش زیادی از زباله‌های شهر برای تفکیک و بازیافت، به این کارخانه منتقل می‌شود، ادامه داد: زباله‌های تَر در فرایند کارخانه به کود کمپوست تبدیل می‌شود و زباله‌های خشک و از رده خارج نیز با جداسازی، به چرخه تولید بازمی‌گردد.


سرپرست معاونت خدمات‌شهری شهرداری افزود: درحال حاضر، کارخانه بازیافت توسط بخش خصوصی اداره می‌شود که برای ایجاد خط دوم کود کمپوست، رایزنی‌ها انجام و این اقدام در دستور کار قرار گرفته است.


ایرانمنش، تولید کود کمپوست از زباله‌های تَر و تأثیر آن را برای استفاده در فضای سبز، مطلوب دانست. و با تأکید بر اینکه با حذف کارگاه‌های بازیافت زباله، زباله‌گردی در کرمان نیز کاهش پیدا می‌کند، گفت: شهروندان باید در تفکیک زباله از مبدأ، با شهرداری همکاری کنند.


وی در ادامه، از حفر چندین ترانشه برای دفن زباله‌های خانگی و عفونی خبر داد و خاطرنشان کرد: حفر ترانشه برای زباله‌های عفونی نیز انجام شده است. وبه‌زودی با تکمیل فرایند نرم‌افزاری، باسکول زباله (ترازوی اندازه‌گیری حجم زباله) به سایت «لندفیل» انتقال داده می‌شود.


سرپرست معاونت خدمات‌شهری شهرداری کرمان در ادامه، در بازدید از پناهگاه نگهداری سگ‌های بدون صاحب با اشاره به اینکه در سایت رهاسازی و پناهگاه، حدود ۳۰۰۰ سگ نگهداری می‌شود، گفت: به‌دلیل نبود فضای کافی، توسعۀ پناهگاه در دستور کار قرارگرفته است. همچنین  اتاق عقیم‌سازی سگ‌ها نیز با همکاری حامیان حیوانات بدون صاحب، به‌زودی با تجهیزات لازم به‌روزرسانی می‌شود.

ایرانمنش از اجاره ماشین‌آلات سنگین استیجاری برای عقد قرار داد به‌منظور حفر ترانشه خبر داد و بیان کرد: مزایده ماشین‌آلات سبک و سنگین شهرداری به‌زودی برگزار می‌شود. و تأکید کرد: بازسازی ماشین‌آلات سنگین نیز در کوتاه‌ترین زمان انجام خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha