کد خبر: 16-هزار-نفر-پرستار-در-شهر-تهران-مبتلا-به-ک
۲۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۱۷
16 هزار نفر پرستار در شهر تهران مبتلا به کرونا شده‌اند

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری سلامت؛ فرشید الازمنی نوده معاون اجرایی سازمان نظام پرستاری تهران در مراسم آیین بهره برداری از باغ راه شهدای مدافع سلامت و غرس نهال به نام و یاد این عزیزان و همچنین تقدیر از تعدادی از خانواده های شهدای سلامت اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا 110 شهید پرستار در کل کشور داشته‌ایم و 90 هزار نفر از پرستاران کشور نیز طی 13 ماه گذشته مبتلا و درگیر با این بیماری شده‌اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا در شهر تهران 26 پرستار شهید و 16 هزار نفر درگیر و مبتلا شده‌اند، افزود: یکی از پرستاران شهید در پایتخت رامین عزیزی‌فر بود که این شهید عزیز متولد دهه 70 بود.

معاون اجرایی سازمان نظام پرستاری تهران با اشاره به اینکه تهران و اهواز دارای بیشترین آمار شهدای پرستار بوده‌اند، بیان داشت: فوق‌العاده ویژه پرستاران تصویب و به حساب آنها واریز شد اما هنوز در خصوص قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری این قشر با مشکل مواجه هستند و باید اقدامات لازم در این مورد انجام شود.

الازمنی نوده ادامه داد: قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به این منظور است که پرستاران بتوانند در ازای خدماتی که ارائه می دهند به آنها هزینه ای پرداخت شود.

وی در مورد درخواست سازمان نظام پرستاری از شهرداری تهران گفت: پرستاران نباید از طریق حمل و نقل عمومی تردد کنند چرا که احتمال ناقل بودن آنها به کرونا بیشتر از افراد عادی جامعه است؛ باید سهمیه طرح ترافیک این قشر افزایش یابد تا بتوانند با خودروهای شخصی خود تردد کنند، ما هم اکنون سهمیه بسیار کمی در طرح ترافیک داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha