به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد حسین زادگان در هفتاد و هشتمین جلسه ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با بیان اینکه شرایط خاص مازندران در حوزه های مختلف نسبت به سایر استان ها از جمله موضوعاتی است که در مقابله با کرونا می بایست مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از بازار استان در حوزه خدمات فعال است و گردشگری و ارایه خدمات این بخش سهم عمده ای در این راستا دارد که با محدود کردن آن، فشار زیادی به اقتصاد و معیشت وارد می شود و عملا مدیریت کرونا را سخت می کند.

استاندار مازندران، یادآور شد: تراکم جمعیتی مازندران و مقصد گردشگری بودن شرایط این استان را خاص نموده است که وزارت بهداشت بدرستی این مهم را در مازندران تشخیص داده است و اقدامات پیشگیرانه لازم در این استان عملیاتی شده است.

وی گفت: کرونا در زمره وقایع استثنایی ۱۰۰ سال اخیر جهان است که علیرغم تحریم های ظالماانه با تدابید و مدیریت ستاد ملی، وزارت بهداشت و تلاش همه دست اندرکاران موفق شدیم این ویروس منحوس را مدیریت و حساسیت لازم را برای مردم ایجاد نماییم.

حسین زادگان اظهار کرد: در ماه های اخیر وزارت بهداشت توانست بدرستی دانش، نگرش و کنش رفتارهای مردم را به درستی و با استفاده از ظرفیت رسانه ها تغییر دهد.

استاندار مازندران در ادامه این نشست بر بازنگری رنگ بندی های استان به لحاظ تراکم جمعیتی و فواصل اندک شهرستان ها ی مازندران تاکید کرد و خواستار افزایش امکان تست های سریع یا رپید در مازندران شد و گفت؛ با توجه به تراکم جمعیتی و گردش پذیر بودن، مازندران باید در کنار برخی استان‌ها در اولویت واکسیناسیون کشور قرار گیرد.

حسین زادگان اعمال شرایط سختگیرانه تر در روزهای پایانی سال و سال نو را پیش تر از این ایام، ضروری دانست و تاکید کرد؛ جرایم خودرویی باید تشدید شود.

وی بر حمایت های اقتصادی از اصناف و بازاریان نیز تاکید و تصریح کرد: برای استمرار رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی بازاریان و اصناف باید مشوق هایی نیز در نظر گرفته شود.

استاندار مازندران هم چنین خواستار اختیارات بیشتر استانی در خصوص پیشگیری و مقابله با کرونا شد .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha