کد خبر: 14-مرکز-و-سلامت‌کده-به-صورت-تخصصی-در-بحث-ط
۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۰۴

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر مهدی یوسفی خاطر نشان کرد: در حال حاضر درمانگاه‌های مراکز درمانی امام رضا(ع) و قائم(عج) و 7 سلامت‌کده مشارکتی دانشگاه و بخش خصوصی در سطح شهر مشهد در حوزه طب سنتی فعال است و در مجموع 9 مرکز فعال دانشگاهی و مشارکتی داریم.

وی اضافه کرد: همچنین در بحث فعالیت مراکز غیردانشگاهی هم تاکنون 5 مرکز خصوصی  توسط پزشکان متخصص طب سنتی فعال شده است و تعداد کل مراکز فعال در این حوزه با 9 مرکز فعال دانشگاهی و مشارکتی به 14 مرکز می‌رسد.

رییس دانشکده طب ایرانی و مکمل مشهد با بیان اینکه بازدیدها و نظارت‌های محسوس و نامحسوس توسط حوزه نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر نیاز به حضور نیروی تخصصی در بازدیدها و نظارت‌ها بود، با اعلام همکاران نظارت بر درمان دانشگاه،اعضای هیات علمی متخصص طب سنتی در کنار مسئولان حوزه نظارت بر درمان کمک خواهند کرد.

دکتر یوسفی با اشاره به اینکه آمار ماهانه مراجعه به سلامتکده ها در زمان همه گیری کرونا به نسبت قبل از این بحران به طور متوسط 35 تا 40 درصد کاهش یافته است، تصریح کرد: بسیاری از بیماران مراجعه کننده به سلامتکده ها جزو افرادی هستند که نتایج رضایت بخشی از درمانهای رایج دریافت نکرده اند برخی نیز برای تشخیص مزاج و مشاوره تغذیه و سبک زندگی مراجعه می‌کنند، عمده مراجعات سلامتکده ها مربوط به بیماری های موسکولواسکلتال، اختلالات روان شناختی و بیماری‌های داخلی مزمن همچون دیابت، سندرم متابولیک،درد مفاصل، افزایش وزن و غیره را شامل میشود.

وی تأکید کرد: برخی از مراجعات جنبه پیشگیری دارد که بیشتر آنان جهت حجامت است و به این افراد توصیه می‌کنیم که تا پایان بحران کرونا نسبت به انجام موارد غیرضروری اقدام نکنند، تا از گسترش بی دلیل کرونا جلوگیری شود.

رییس دانشکده طب ایرانی و مکمل مشهد بیان کرد: فعالیت مراکز و سلامت‌کده‌ها از حدود ۶سال قبل آغاز شده، اما بیشتر این مراکز در دو سال اخیر دایر شده و علت آن تمایل بالای مردم به درمان‌های سنتی بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha