به گزارش  گروه  اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، متن پیام تبریک به مناسبت گرامیداشت هفته وقف بدین شرح است:«وقف به عنوان یکی از سنت های حسنه جریانی اصیل است که در اعصار و ادیان مختلف از جمله در تمدن عظیم اسلامی سیلان داشته و امروزه بی منت، صفا بخش زندگی اقشار مختلف جامعه شده است و بی تردید، متبلور ساختن اهمیت این فرهنگ اسلامی برای علاقه مندان احساس رضایت و برای بهره مندان حس شکرگزاری را نوید می دهد.

وقف اقدامی است که از طریق آن می توان بخش قابل توجهی از مشکلات و تنگناهای جامعه را مرتفع و اموال و دارایی های افراد نیکوکار را داوطلبانه در جهت رفع نیاز آن ها به کار بست.

بدین منظور جمعیت هلال احمر از بدو تاسیس تاکنون به منظور تحقق یکی از اهداف و وظایف ذاتی خود، که تلاش برای تسکین آلام بشری است اقدام به ترویج سنت نبوی وقف کرده است و بر این اساس مردم شریف ایران اسلامی که به حق، جمعیت هلال احمر را یکی از موسسات قابل اعتماد دانسته اند، اقدام به واگذاری گوشه ای از اموال و دارایی های خود از طریق عقود ناقله شرعی( وقف، صلح و هبه) به این موسسه خیریه و عام المنفعه کرده اند و در طی سالیان متمادی جمعیت هلال احمر نیز با جذب این اموال و املاک، اقدام به بهره برداری اصولی در راستای اهداف بشردوستانه خود و کمکهای عام المنفعه به مردم آسیب پذیر و نیازمند کرده است.

 در این راستا، اداره کل املاک و موقوفات جمعیت برای ماندگاری هر چه بیشتر این سرمایه گرانبها، ضمن بررسی و تدقیق در حفظ، احیاء و توسعه موقوفات، اقدام به برنامه ریزی در جهت اشاعه و تعمیم این فرهنگ نبوی و بهره برداری صحیح از آنها کرده که به پاس قدردانی از واقفین عزيز و تلاش در جهت حفظ سرمایه های اجتماعی جمعیت هلال احمر لازم است هفته بزرگداشت وقف را ارج نهاده و بار دیگر پر پیمان خود مبنی بر حراست از این سرمایه های عظیم تجديد عهد کنیم.

 آرزومندیم اندیشمندان و صاحب نظران محترم، ما را در این مسیر الهی بیش از پیش یاری نمایند. باشد با دست مایه ای برای زنده نگه داشتن روح وقف در جمعیت هلال احمر و كشور بزرگ ایران اسلامی و راه نجاتی برای آخرتمان باشد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha