10 ساعت تلاش نجاتگران هلال احمر برای نجات گردشگران گرفتار در منطقه «آبشارشوی» دزفول

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی هلال احمر استان خوزستان؛مصطفی طحان گفت: ساعت یک بامداد یکشنبه ۲۷ مهرماه با اعلام گزارش حضوری بستگان مفقودان مبنی بر بی اطلاع بودن مدت زمان طولانی از وضع فرزندان خود، یک تیم از پایگاه کوهستان «حضرت سبزقبا (ع) شهیون» با تجهیزات امدادی به وسیله یک دستگاه آمبولانس به منطقه اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول افزود: این ۵ گردشگر به دلیل استفاده از خودروی سواری شخصی نامناسب در مناطق کوهستانی و همچنین نداشتن تجهیزات شب مانی قادر به بازگشت نبوده و در ارتفاعات گرفتار شدند، تیم اعزامی بعد از طی مسافتی ۳ ساعته در مسیر کوهستانی و صعب العبور در تاریکی شب با آمبولانس، خود را به روستای سرتنگ رسانده و در این روستا استقرار یافتند.

رئیس جمعیت هلال احمر دزفول بیان کرد: به دلیل تاریکی هوا عملیات جست وجو و نجات متوقف و به محض روشن شدن هوا عملیات از سر گرفته شد و در ساعات ابتدایی جست وجو، تیم اعزامی موفق به یافتن این گردشگران شده و آنان را به منطقه امن انتقال دادند.

طحان گفت:حال عمومی این گردشگران خوب گزارش شده و یک نفر از گردشگران که از ناحیه سر دچار آسیب دیدگی جزئی شده بود با انجام اقدامات اولیه، مداوا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha