به‌جای ریخت‌و‌پاش‌های الکی، به امدادگران برسیم

به‌گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از روابط‌عمومی سازمان امدادونجات، کریم همتی در این بازدید 6ساعته و در دیدار با رئیس و کارکنان سازمان امدادونجات گفت: «زمانی به‌عنوان رئیس هلال‌احمر انتخاب شدم که این جمعیت با کمبود بودجه مواجه است. حضور در هلال احمر تکلیف و باعث افتخار است. خوشحالم که درراستای کاستن از آلام آسیب‌دیدگان و نیازمندان قدم برمی‌دارم. این حرکت، کاری لذت‌بخش است که با هیچ‌چیز عوض نمی‌شود.»

به‌جای ریخت‌و‌پاش‌های الکی، به امدادگران برسیم

او ادامه داد: «صمیمانه به مدیران جدیدی که درحال فعالیت‌اند می‌گویم که مصلحت‌ها را درنظر بگیرند و به‌خاطر هیچ‌کس آبروی خود را نبرند. هیچ‌کدام از ما مصون نیستیم. باید مراقبت کنیم تا دچار لغرش نشویم. اتفاق‌هایی که پیش از این در هلال‌احمر افتاده، باید ما را بیدار کرده باشد. اگر با آبرو کنار برویم خوب است.»

همتی مطرح کرد: «حیف‌ومیل بیت‌المال در هلال‌احمر جایی نخواهد داشت. دیگر خبری از ریخت‌وپاش‌های الکی نیست. به‌جای این کارها، باید به شرایط امدادگرانی توجه کنیم که در سرما و گرما مشغول خدمت‌رسانی‌اند. این اصلا منطقی نیست که پول هلال‌احمر را به‌عنوان هدیه به شخصیت‌های سیاسی بدهیم و ازطرف‌دیگر خودروهای امدادی در استان‌ها به‌دلیل کمبود قطعه زمین‌گیر باشند.»

اعتبار تخصیص‌داده‌شده برای شارژ انبارها بی‌سابقه است

رئیس جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد: «حوزه‌ی امدادونجات حوزه‌ای است که می‌تواند برای یک کشور نجات‌دهنده باشد. جمعی از مدیران استانی با تجربه‌های ارزنده در سازمان امدادونجات حضور پیدا کرده‌اند. امیدواریم با تلاش این افراد اقدام‌های مناسبی را در شارژ انبارهای امدادی و تجهیز ناوگان امدادی شاهد باشیم. وضع انبارها اصلا خوب نیست. موجودی ما در تهران حتی برای یک منطقه در شرایط بحران هم کافی نیست. ضمن شارژ انبارها باید سیستم را آنلاین کنیم. انبارداری آنلاین امر دور از دسترسی نیست.»

او گفت: «رئیس‌جمهوری محترم از اوضاع انبارها پرسیدند. ما هم با انجام بررسی‌های لازم گزارشی ارائه دادیم. اعتبار مشخصی تخصیص‌داده‌شده که در حوزه‌ی شارژ انبارها بی‌سابقه است. این اعتبار 400 تا 500میلیاردتومان است.»

ضرورت بازآمدسازی بالگردها

همتی در ادامه با اشاره به ضرورت تقویت ناوگان هوایی هلال‌احمر توضیح داد: «اعتباری بالغ‌بر 50میلیاردتومان برای تامین قطعات و تعمیر هلی‌کوپترها تا پایان سال در نظر گرفته می‌شود. باید برای اورهال و بازآمدسازی بالگردها تلاش کرد.»

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: «من‌بعد هیچ پروازی بدون قرارداد انجام نمی‌شود. قرارداد هلی‌کوپترها باید به‌صورت مشروط یعنی توقف همکاری در شرایط بحران تنظیم شود. ناوگان هوایی هلال‌احمر اهمیت قابل توجهی دارد. من تا روزی که هستم شرکت پشتیبان این ناوگان را نگه می‌دارم.»

پرداختی‌ها «دیر» می‌شود، اما «قطع» نه

بازنگری در بیمه‌ی خودروها و هلی‌کوپترها، خرید به روش مناقصه، و پرداختی‌های پرسنل هلال‌احمر از دیگرمواردی بود که رئیس جمعیت هلال‌احمر به آن اشاره کرد: «ما چیزی را قطع نکردیم. باید توجه داشت که افزایش حقوقی که در هلال‌احمر اتفاق افتاده، در کم‌ترجایی مشاهده می‌شود. ممکن است به‌دلیل شرایط اقتصادی پرداختی‌ها دیر انجام شود، اما هیچ‌وقت قطع نمی‌شود.»

همتی ادامه داد: «به غیر از روش مناقصه چیزی برای هلال‌احمر خریداری نشود؛ حتی یک خودکار یا مداد. همچنین بازنگری در بیمه‌ی ناوگان امدادی هلال‌احمر هم ضروی است. در این زمینه کار بیش‌تری باید انجام شود.»

مانور سراسری «لحظه‌ی صفر» برگزار می‌شود

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به برگزاری مانور «لحظه‌ی صفر» در یکی از استان‌ها گفت: «باید آمادگی‌مان را بیش‌تر کنیم. این مانور در یک یا دو استان دیگر به‌علاوه‌ی تهران انجام خواهد شد. مانور سراسری را هم در کل کشور بدون اطلاع قبلی برگزار خواهیم کرد.»

او ادامه داد: «دنبال جذب هزار امدادگر داوطلب متخصص هستیم. امیدواریم با این کار به پایگاه‌های امدادونجات را تقویت کنیم. آمار واقعی امدادگران، داوطلبان و حوانان هلال‌احمر قابل‌تامل است و می‌بایست در این حوزه فعالیت ویژه‌تری انجام داد.»

همتی همچنین بر ضرورت حفظ سلامت کارکنان و امنیت تجهیزات سازمان امدادونجات تاکید کرد: «مجموعه‌ی امدادونجات باید به سیستم هشداردهده‌ی به‌روز مجهز شود.»

دستور ویژه‌ی رئیس‌جمهوری: توسعه‌ی خانه‌های هلال؛ ترویج آموزش همگانی

رئیس جمعیت هلال‌احمر عنوان کرد: «دستور ویژه‌ی رئیس‌جمهوری توسعه‌ی خانه‌های هلال و ترویج آموزش همگانی است. ۳۰هزار خانه‌ی هلال نیاز داریم. این خانه‌ها را ده‌یاران و داوطلبان اداره می‌کنند. روی اقلام امدادی در خانه‌های هلال هم باید فکر شود.»

او ادامه داد: «در بخش آموزش همگانی هم کارهایی انجام شده است. مثلا هر فردی که به سربازی می‌رود آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه را در پادگان فرا می‌گیرد.»

این شماره‌ی من است؛ حتما تماس بگیرید!

کریم همتی گفت: «انتظار داریم با دوستی و برادری جلو برویم و خدمت شایسته‌ای به مردم کنیم. دیدارهای چهره‌به‌چهره و تداوم آن کمک‌کننده است. این آمادگی را دارم که در موقعیت‌های دیگر درخدمت همه‌ی امدادگران باشم.»

او در پایان صحبت‌های خود شماره‌ی شخصی‌اش را اعلام کرد و از مدیران هلال‌احمر خواست که پاسخ‌گو و دردسترس باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha