کد خبر: 100-نفر-درگیر-کولاک-ایستگاه-5-کلکچال-شدند-ک
۶ دی ۱۳۹۹، ۱۱:۵۶
100 نفر درگیر کولاک ایستگاه 5 کلکچال شدند/ کوهنوردان وضعیت جوی را در این روزها بررسی کنند

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شبکه پنج سیما، مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: کوهنوردان در ارتفاعات شمال تهران به واسطه سقوط بهمن و کولاک  دچار مشکل شدند. متأسفانه در محدوده کلکچال دو کوهنورد فوت کردند. دو نفر هم در محدوده آهار و شیرپلا مصدوم شدند. همچنین دو مفقودی در این مناطق ثبت شده است. جستجو برای مفقودین ادامه دارد.

خالدی پیرامون آمار متناقض روز گذشته اظهار داشت: کوهنوردی در تماس با مرکز اورژانس تهران مدعی شد که در ایستگاه 5 حدود 150 نفر در تله‌کابین درگیر کولاک شده‌اند. با سازمان مدیریت بحران و آتش‌نشانی هماهنگ شدیم. همچنین بیمارستان شهدای تجریش و طالقانی  را برای ورود مصدومان آماده کردیم. با سوپروایزر تله کابین نیز تماس گرفتیم که صحت‌وسقم این ادعا را مطلع شویم. سوپروایز اعلام کرد که  100 نفر درگیر کولاک و 5 نفر نیز مفقود شده‌اند.

وی افزود: با روشن شدن تله‌کابین خیلی سریع تخلیه کوهنوردان انجام شد. در نتیجه به سلامت از موقعیت خلاص شدند. چهارشنبه بعد از ظهر همکاران بخش هواشناسی وضعیت هوا را اعلام کرده بودند و کوهنوردان باید در خصوص وضعیت جوی  اطلاعات کسب کنند.  در خراسان شمالی و خراسان رضوی نیز کوهنوردان باید پیش از ورود به کوه اطلاعات جوی را بررسی کنند.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha