کد خبر: ‏‏سامانه-نسخه-الکترونیک-تأمین-اجتما
۲۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۲۳

 به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، پزشکان و موسسات تشخیصی و درمانی اعم از طرف قرارداد و غیر طرف قراردادی که به تهیه سامانه‌های نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیک مبادرت کرده اند و از سامانه‌های تحت مالکیت سازمان (ep.tamin.ir, darman.tamin.ir) استفاده نمی‌کنند، می‌توانند با استفاده از سامانه‌های در اختیار خود و از طریق پیاده‌سازی نرم‌افزارهای واسط (API)، نسبت به نسخه‌نویسی و پذیرش الکترونیک نسخ اقدام کنند.

دکتر شهرام غفاری مدیر کل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی در این خصوص می گوید: پزشکان و موسسات طرف قرارداد پس از احراز هویت فرد و استعلام برخورداری بیماران از استحقاق درمان، از روش‌های اعلامی سازمان، نسبت به نسخه‌نویسی و ارائه خدمات تشخیصی و درمانی‌ در بستر الکترونیک اقدام کنند.

وی می افزاید: همچنین پزشکان و موسسات طرف قرارداد می توانند در صورت قطع بودن سیستم مکانیزه، با استفاده از سرنسخه مخصوص مطب‏ پزشک و یا سرنسخه متعلق به موسسه درمانی به جای برگ دفترچه درمانی بیمار اقدام نمایند.

دکتر غفاری اضافه می کند: روش‌های استعلام استحقاق درمان (پوشش بیمه درمان) برای "بیماران خاص" نیز همانند سایر بیمه‌شدگان است با این تفاوت که این بیماران در کد پیگیری و استعلام برخورداری از خدمات درمانی با پسوند "خاص" مشخص می‌شوند.

بر اساس بخشنامه صادره از سوی سازمان تامین اجتماعی در خصوص حذف دفترچه های درمانی بیمه شدگان، ارائه خدمات درمانی در بخش بستری در مواردی که "نوزاد" فاقد کدملی باشد تا زمان صدور شناسنامه و اختصاص کدملی به نوزاد (حداکثر تا یکماه پس از تولد) از طریق کدملی مادر امکان‌پذیر است.

همچنین ارائه خدمات تشخیصی و درمانی به بیماران اورژانسی منوط به دریافت استحقاق درمان نیست و در حین درمان این فرایند انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha