کد خبر: ۹۷-درصد-روستاهای-استان-واجد-برگزاری-ان
۲۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۰:۳۱

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور،محمدمهدی شهریاری ، اظهار داشت: انتخابات شوراهای اسلامی شهر در ۴۸ شهر استان با مشارکت یک هزار و ۷۶۲ مرد و ۲۰۵ خانم برگزار می‌شود که نسبت به دوره قبل ۱۷ درصد کاهش‌یافته است.

وی خاطر نشان کرد: با پایان ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستاهای استان تعداد ثبت‌نام‌شدگان به ۱۲ هزار و ۱۲۲ نفر رسید که نسبت به دوره پنجم ۱.۵ درصد افزایش‌یافته است. همچنین انتخابات در بیش از ۹۷ درصد از روستاهای واجد شرایط معادل ۲ هزار و ۱۳۷ روستا برگزار خواهد شد که در مقایسه با دوره قبل ۶.۵ درصد رشد را نشان می‌دهد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: در کمتر از ۳ درصد به تعداد ۵۹ روستای واجد شرایط استان ازجمله در شاهین‌دژ، ماکو، سلماس، خوی، میاندوآب و شوط انتخابات برگزار نخواهد شد و در یازده شهرستان استان صد درصد روستاهای واجد شرایط انتخابات را برگزار خواهند کرد که حاکی از استقبال در این دوره به نسبت دوره قبل است.

شهریاری ضمن تأکید بر جلوگیری از هرگونه گردهمایی با توجه به شرایط کرونایی، یادآور شد: همچنین تلاش خواهد شد انتخابات شوراهای اسلامی در شهرستان ارومیه و دو شهرستان دیگر به‌صورت الکترونیکی برگزار شود.

وی مشارکت حداکثری، قانون‌مداری، امانت‌داری و بی‌طرفی را چهار اصل مهم انتخابات عنوان کرد و ابراز داشت: مسئولان باید تلاش کنند با رعایت این اصول، مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کنند.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: در طول ۴۲ سال گذشته مردم با حضور در انتخابات مختلف به همگان نشان داده‌اند که پشتیبان نظام و انقلاب هستند.

شهریاری تأکید کرد: مردم با حضور در انتخابات هم به‌صورت مستقیم هم به‌صورت غیرمستقیم در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha