کد خبر: ۸۵-درصد-پزشکان-به-سیستم-نسخه-نویسی-الکت
۲۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۲:۵۷

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت،  سیده مریم حسینی در خصوص آخرین وضعیت نسخه نویسی الکترونیکی گفت: طرح نسخه نویسی الکترونیکی یکی از تکالیف قانونی است و زیرساخت های آن در ماه های آخر سال ۹۹ تکمیل شده است، در همین رابطه بیش از ۹۶ درصد مراکز خصوصی طرف قرار داد سازمان بیمه سلامت نیز به این طرح پیوستند.

معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت استان تهران افزود: هدف این طرح کاهش کاربردی دفترچه بیمه است، یعنی در آینده نزدیک حذف کامل دفترچه امکان پذیر نخواهد بود.

وی تاکید کرد: دراین طرح بیمه شده بدون نیاز به دفترچه به مطب مراجعه کرده و با شماره ملی ثبت ویزیت و تجویز دارو و آزمایشات به صورت الکترونیکی توسط پزشک انجام می شود.

حسینی اظهارداشت: در حال حاضر ۸۵ درصد پزشکان از این طرح استفاده کرده و پس از تجویز خدمت یک کد رهگیری به تلفن همراه بیمه شده ارسال می شود و فرد به داروخانه، آزمایشگاه و یا هر بخشی که خدمت دریافت کرده مراجعه می کند، لذا کد رهگیری به  سیستم مورد نظر ارجاع داده می شود.

وی گفت: البته سیستم نیمه الکترونیکی هم وجود دارد، به این صورت که اگر تجویز در داخل دفترچه باشد در داروخانه با استفاده از کد ملی نیز اقلام دارویی وارد سیستم شده و به فرد بیمار تحویل داده می شود.

حسینی افزود: بدون تردید حذف دفترچه به مرور انجام شده و در صورت قطع سیستم همچنان از دفترچه هم می توان استفاده کرد، ضمن اینکه خوشبختانه در داروخانه ها هیچ مشکلی برای استفاده از این طرح وجود ندارد و استفاده از این سیستم امکان هرگونه سو استفاده و تخلف  را سلب می کند.

معاون بیمه و خدمات سلامت بیمه سلامت استان تهران گفت: البته بیمه سلامت برای پزشکان استفاده کننده از این طرح موارد تشویقی از جمله پرداخت به موقع را در نظرگرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha