کد خبر: ۸۳میلیارد-تومان-اعتبار-به-پروژه‌های-س
۲۶ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۱۱
۸۳میلیارد تومان اعتبار به پروژه‌های سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ احمدعلی موهبتی روز پنجشنبه در سومین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه سیستان و بلوچستان اظهارداشت: انتخاب طرح‌های عمرانی در این استان باید با نگاه جهش تولید باشد زیرا در این زمینه بخش خصوصی نمی‌تواند زیر ساخت‌های لازم را ایجاد کند و این وظیفه دولت است.

وی ادامه داد: برای اینکه اعتبارات سیستان و بلوچستان در سال آینده افزایش یابد بایستی تجمیع پروژه‌ها انجام شود تا تکمیل این طرح‌ها برای توسعه استان اثر بخش باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اعتمادی در سطح ملی برای اجرای پروژه‌های این استان شکل گرفته که نباید این فضای اعتماد از بین برود.

وی با انتقاد از نبود هماهنگی به منظور اجرای پروژه‌ها در سیستان و بلوچستان افزود: چنانچه هر دستگاهی تنها به منافع خود توجه کند این استان هیچ‌گاه در مسیر توسعه قرار نخواهد گرفت.

موهبتی تصریح کرد: باید در نظر داشت که هر کدام از دستگاه‌های اجرایی در زمان مقرر کار خود را به درستی انجام نداده و این مساله هم‌اینک بار سنگینی برای سیستان و بلوچستان ایجاد کرده است.

وی با بیان اهمیت مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها و اجرا اظهارداشت: در صورت وجود چنین مشارکتی، بهره‌وری اجرای پروژه‌ها افزایش می‌یابد و این مهم نیاز به فرهنگ‌سازی دارد که نخستین هدف هر سندی، فرهنگ سازی و تغییر نگرش است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه کمبود اعتبارات مانع از به نتیجه رساندن مطلوب پروژه‌ها می‌شود گفت: روستاهای پراکنده یکی از مشکلات این استان است که با اعتبارات موجود نمی‌توان آنها را به نقطه مطلوب رساند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha