کد خبر: ۸۰-درصد-مردم-استان-مركزي-مصوبات-ستاد-كر
۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۹:۳۷
۸۰ درصد مردم استان مركزي مصوبات ستاد كرونا را رعايت مي‌كنند

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سیدعلی آقازاده افزود: در طول یک هفته اخیر همکاری مردم باعث شد تا شمار مبتلایان نسبت به هفته اول آبان ماه کمی کاهش یابد اما تعداد افراد فوت شده افزایش قابل توجهی داشته است.

وی اظهار داشت: خسارات کاهش فعالیت اقتصادی و تعطیلی اصناف متوجه مردم است بنابراین همکاری در اجرای  مصوبات ستاد کرونا می‌تواند اثربخشی و کاهش ابتلا و  نیز تداوم فعالیت صنوف را به دنبال داشته باشد.

آقازاده احتمال شدید شدن محدودیت‌های کرونایی در برخی شهرها تا پایان هفته آینده را دور از انتظار ندانست و گفت: اگر تعداد فوت‌شدگان و مبتلایان افزایش یابد، چون چیزی مهمتر از جان و سلامت مردم نیست، مجبور به اجرای محدودیت خواهیم شد.

وی افزود: تجهیزات بیمارستانی استان به شدت درحال فرسایش است و برای تهیه قطعات یدکی برخی دستگاه‌های پزشکی با مشکل مواجه هستیم و هر دستگاهی که دچار نقص شود امکان جایگزینی آن به سختی ممکن است.

وی اظهار  داشت: بیماری کووید - ۱۹ بسیار جدی است و نسبت به گذشته تهاجمی‌تر شده و چهره کریه خود را با افزایش ابتلا و فوت شدگان نشان داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست گفت:  ۲ هزار و ۲۴۹ مورد در هفته دوم  آبان ماه در کل استان به بیماری کووید - ۱۹  مبتلا شدند که این رقم در هفته سوم این ماه به ۲ هزار و ۳۱۵ مورد مثبت رسیده که سه درصد افزایش داشته است.

دکتر محمد جمالیان افزود: میزان بستری در استان مرکزی ۱۳ درصد کاهش، بیماران سرپایی استان هفت درصد افزایش و میزان مرگ و میر نیز در استان مرکزی در هفته دوم آبان نسبت به هفته سوم ۲۵ درصد رشد داشته است.

وی اظهار داشت: به ازای هر ۱۰ هزار نفر جمعیت ۶۸ نفر در جهان به کرونا مبتلا می‌شوند که این رقم  در ایران ۸۶ نفر است و همچنین  به ازای هر ۱۰ هزار  نفر جمعیت در جهان ۲۴۴ نفر بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ فوت می‌کنند اما در ایران این رقم  ۵۵۲ نفر برآورده شده است.

وی با تاکید بر تهویه هوا در زمان شیوع کرونا اظهار داشت: داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و بانک‌ها باید نسبت به تهویه هوا جدی باشند و برای جلوگیری از انتشار کرونا، مکان انتظار افراد را پیش‌بینی کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: گردش هوا در مکان بسته هیج تاثیری در عدم ابتلا به کرونا ندارد و باید یک پنجره باز باشد تا هوا جریان پیدا کند و در ادارات باید جریان هوا برقرار شود هرچند انرژی زیادی به مصرف می‌رسد.

دکتر جمالیان افزود: مراجعه مردم به مراکز درمانی برای مداوای سایر بیماری‌ها از ترس ابتلا به کرونا کاهش یافته و این زنگ خطری است که باعث شده شمار فوت‌شدگان بر اثر سایر بیمارهای نیز افزایش یابد.

وی اظهار داشت: بیمارستان امیرکبیر و ولی عصر در اراک برای سایر بیماران؛ از کرونا پاک نگه داشته شده تا مردم با خیال آسوده برای مداوا مراجعه کنند. وی گفت: ضریب نفوذ ویروس کرونا به بالاترین حد انتشار در ۹ ماه گذشته رسیده است بنابراین باید دستورالعمل‌های بهداشتی به دقت رعایت شود.

دکتر جمالیان با بیان اینکه شهرداری اراک قول تامین مخزن اکسیژن برای بیمارستان امیرالمومنین(ع) را داده است، افزود: اکنون بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان آماده بهره‌برداری و در انتظار تامین مخزن اکسیژن است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز گفت: تعطیلی صنوف از ساعت ۱۸ به بعد تا یک ماه تعیین شده و این محدودیت در استان مرکزی شامل اراک و ساوه است.

بهروز اکرمی افزود: فرمانداران ساوه و اراک نسبت به این مصوبه اهتمام جدی داشته باشند و با متخلفان برابر قانون برخورد شود.

وی اظهار داشت: ۹ ماه از شیوع ویروس کرونا گذشته است و باید در این مدت فروش و ارایه خدمات به شکل مجازی انجام می‌گرفت تا از تردد و حضور مردم در اماکن شلوغ پرهیز شود.

* رعایت ۷۰ درصدی اصناف اراک در اعمال محدودیت‌ها

فرماندار اراک نیز گفت: ۷۰ درصد اصناف کلانشهر اراک محدودیت‌های اعلامی ستاد مدیریت کرونا در استان را رعایت می‌کنند.

حسین بختیاری افزود: ۱۰ گروه متشکل از اصناف، سازمان صمت و اتحادیه‌های صنفی با گشت‌های مشترک در کنترل و نظارت محدودیت‌های صنفی در اراک همکاری دارند.

وی اظهار داشت: رعایت محدودیت‌های اصناف در مرکز شهر با کنترل و نظارت بیشتر از حاشیه شهر و شهرک‌های اطراف اراک است.

فرماندار اراک گفت: برخی اصناف مستقر در پاساژهای اراک در برابر محدودیت‌ها مقاومت دارند و علت را مشکلات اقتصادی عنوان می‌کنند.

* محدودیت اصناف از ساعت ۱۸ تا ۲۰ اعمال شود

رئیس اتاق اصناف استان مرکزی گفت: لازم است این استان نیز همانند برخی مناطق کشور، اعمال محدودیت اصناف را از ساعت ۱۸ تا ۲۰ در نظر بگیرد.

جمشید زند افزود: محدودیت اعمال شده باعث رنجش برخی صنوف شده که در مرکز در دید بازرسان قرار دارند و برخی صنوف که در حاشیه و شهرک‌ها هستند بدون رعایت به فعالیت صنفی خود ادامه می‌دهند.

وی اظهار داشت: امروز پایان مهلت تعطیلی آرایشگاهها و باشگاه‌های ورزشی است و باید ادامه تعطیلی این صنوف تعیین تکلیف شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha