کد خبر: ۸۰۱-نفر-آموزش-کمک-های-اولیه-هلال-احمر-خر
۱۹ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۹
۸۰۱ نفر آموزش کمک های اولیه هلال احمر خراسان جنوبی را فراگرفتند

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، مسلم حسینی با اشاره به اهمیت فراگیر شدن آموزش های امدادی بیان کرد: در نیمه نخست سال جاری ۸۰۱ نفر در قالب ۵۳ دوره، آموزش کمک های اولیه و مهارت های داوطلبی را فرا گرفتند‌.

وی بیان کرد: جمعیت هلال احمر در راستای تربیت مربیانی مجرب برای تدریس در دوره های داوطلبی دوره های ویژه ای برگزار می کند.

حسینی از برگزاری آزمون تربیت مربی پایه داوطلبی در استان خبر داد و افزود: این آزمون در سه مرحله شامل آزمون مجازی، مصاحبه و تدریس آزمایشی برگزار شد.

وی با بیان اینکه مرحله اول از این آزمون با حضور ۵۷ نفر برگزار شده است، افزود: شرکت کنندگان از طریق بستر مجازی مباحث علمی مورد نیاز را فرا گرفته و در آزمون پایانی شرکت کرده اند.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ادامه داد: ۲۴ نفر از شرکت کنندگان به مرحله دوم آزمون تربیت مربی پایه داوطلبی راه یافته اند.

حسینی با بیان اینکه مرحله دوم آزمون در هفته گذشته به صورت عملی با حضور چهار مصاحبه گر برگزار شده است، افزود: از مجموع متقاضیان 19 نفر موفق به کسب مدرک مربیگری دوره مهارت های داوطلبی شدند.

وی بیان کرد: راه یافتگان به مرحله سوم آزمون تربیت مربی پایه داوطلبی به صورت آزمایشی تحت نظارت مربی اصلی، در پنج دوره به ارائه مباحث کمک های اولیه و مهارت های داوطلبی می پردازند.

معاون آموزش و پژوهش هلال احمر خراسان جنوبی اظهار کرد: با اضافه شدن این تعداد مربی، تعداد مربیان دوره های مهارت های داوطلبی و کمک های اولیه به ۱۸۰ نفر می رسد.

حسینی بیان کرد: در حال حاضر ۲۵ هزار داوطلب و عضو جوان با جمعیت هلال احمر همکاری دارند که آموزش این افراد همواره مورد توجه قرار دارد.‌

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha