کد خبر: ۷-هزار-دُز-واکسن-کرونا-به-کردستان-اختصا
۲۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۲:۳۵

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دکتر ابراهیم قادری اظهار کرد: واکسیناسیون کرونا در استان از ۲۱ بهمن سال گذشته همزمان با سراسر کشور  برای گروه‌های اولویت‌دار آغاز و هم اکنون نیز در حال اجرا و ادامه دارد.

وی بیان کرد: علاوه بر پرسنل بهداشتی، درمانی بخش ICU کرونا، پزشکان و پرستاران مراکز درمانی و بیمارستان‌ها که در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند، سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای، پاکبانان، افراد تحت پوشش بنیاد شهید و کارکنان غسالخانه در آرامستان‌هادر اولویت دریافت واکسن در مقابل ویروس کرونا قرار دارند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به تخصیص ۷ هزار و ۳۴۷ دُز واکسن کرونا به استان ادامه داد: از این تعداد ۶ هزار و ۱۸۴ دُز به گروه‌های اولویت‌دار و در معرض خطر کرونا تزریق شده است.

دکتر قادری با بیان اینکه تاکنون ۳ هزار و ۱۵۲  نفر ازکادر درمان واکسینه شده‌اند گفت: یک هزار و ۱۶۴ نفر از کادر بهداشت، ۲۶۰ نفر از کارکنان فوریت‌های پزشکی و ۴۷ نفر از کادر آزمایشگاه واکسینه شدند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اینکه ۲۲۸ نفر از پرسنل نظام پزشکی واکسن دریافت نموده‌اند، افزود: هم اکنون پزشکان بالای ۵۰ سال عضو نظام پزشکی هم در حال واکسینه در برابر ویروس کووید ۱۹ هستند.

دکتر قادری  بیماران خاص را یکی دیگر از گروه‌های در معرض خطر کرونا برشمرد و یادآور شد: تاکنون تعداد ۳۰ نفر از بیماران تالاسمی، ۳۲ نفر از بیماران هموفیلی، ۲۴۷ نفر از بیماران دیالیزی و ۷۵ نفر از بیماران سرطانی واکسن کرونا دریافت نموده‌اند.

وی پاکبان‌های شهرداری، غسالخانه‌های آرامستان‌ها و سرای سالمندان را یکی دیگر از گروه‌های اولویت‌دار تزریق واکسیناسیون بیماری کرونا نام برد و گفت: تاکنون تعداد ۵۳۰ نفر از پاکبان‌ها، ۳۹ نفر از افراد غسالخانه و آرامستان‌ها، ۲۲۰ نفر از سرای سالمندان و ۱۶۰ نفر از کارکنان بنیاد شهید در برابر بیماری کرونا واکسینه شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha