کد خبر: ۷۰-کیلومتر-فیبر-نوری-روستایی-در-آذربای
۲۲ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۳۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، محمدمهدی شهریاری با اعلام این موضوع، بیان کرد: این طرح با اعتبار ملی و دولتی و از محل اعتبارات طرح USO به کارفرمایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات انجام شده است.

وی اظهار داشت: با اجرای این طرح در روستاها، خدمات ارتباطی و زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات توسعه یافته و میزان دسترسی خانوارهای روستایی به شبکه مذکور و ارائه خدمات آموزشی، بهداشتی، بانکی و سایر خدمات نوین افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۱۰۰ روستای این استان با یک‌هزار نفر خانوار از این طرح بهره‌مند شدند، اضافه کرد: فاز اول این پروژه با وجود تمام موانع و مشکلات به علت شرایط جغرافیایی استان به اتمام رسید و برنامه ریزی برای اجرای  فازهای بعدی این پروژه در دستور کار است.

استاندار آذربایجان غربی افزود: شبکه ملی اطلاعات در سه لایه زیرساخت، خدمات و محتوا پیش‌بینی شده که لایه اول آن در حوزه تامین زیرساخت های لازم برای این شبکه از تعهدهای وزارت ارتباطات به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: افزایش اشتغال، کاهش شکاف دیجیتالی، توسعه خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات برای افزایش رفاه روستاییان، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی از اهداف اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha