کد خبر: ۷۰۰-میلیارد-تومان-برای-تکمیل-قطار-شهری
۵ شهریور ۱۳۹۹، ۹:۵۹
۷۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل قطار شهری کرمانشاه اختصاص یافت

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ هوشنگ بازوند در گفت‌وگو با صدای زاگرس و در پاسخ به سوُال یکی از شهروندان کرمانشاهی که تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام را موجب توسعه استان و افزایش روحیه مردم دانست و گفت: پروژه‌های نیمه‌تمام یک ناامیدی را در مردم ایجاد می‌کند و رکود شهری را در پی دارد.

وی با اشاره به اینکه پروژه قطار شهری کارشناسی شده نبود و زیبایی بلوار مرکز شهر را از بین برد ادامه داد: اما تخریب آن هم اثرات بدتری داشت و تصمیم گرفتیم با تخصیص اعتبار لازم در سال ۹۹ این پروژه را تکمیل کنیم.

بازوند در بخش دیگری از صحبت‌های خود تعدادی از مهمترین پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت امسال را برشمرد و گفت: ۱۷۵ پروژه عمرانی و ۱۳۵ پروژه اقتصادی و در مجموع ۸۱۰ پروژه با اعتباری حدود چهار هزار میلیارد تومان و با اشتغال‌زایی ۲ هزار و ۴۲۵ نفر در هفته دولت امسال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عملکرد دولت در گازرسانی به روستاها را خدمتی ماندگار و رکوردی غیرقابل شکست توصیف کرد و افزود: در هفته دولت ۱۸۱ روستا از نعمت گاز برخوردار می‌شوند و این در حالی است که تا قبل از دولت یازدهم ۲۰۹ روستا در استان گاز داشت و امروز و در هفته دولت گاز به یک هزار و ۳۴۲ روستا رسیده است.

شاه‌بیت زلزله در کرمانشاه چه بود؟

مقام عالی دولت در استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از سال ۹۶ تا الان این استان با سه بحران زلزله، سیل و کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و هزینه‌های زیادی را برای مردم و دولت به همراه داشته است، اظهارداشت: شرایط بسیار سختی بود که با همراهی مردم، سپاه، ارتش و انسجام ملی برای کمک به کرمانشاه، خوب مدیریت شد که شاه‌بیت آن هم ساخت و تعمیر ۱۳۱ هزار واحد آسیب‌دیده و تحویل آن به مردم زلزله‌زده بود.

بازوند ادامه داد: بعد از هزار روز که از زلزله می‌گذرد توانستیم هزار کلاس درس درست کنیم که ۱۴۵ میلیارد تومان را دولت تخصیص داد و ۱۲۵ میلیارد تومان را هم خیرین تقبل کردند که جا دارد از همه آنها هم تشکر و قددانی کنم.

این مقام مسوول گفت: دولت ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام چهار درصد به زلزله‌زدگان پرداخت کرد و اگر هزینه امهال وام‌ها را هم در نظر بگیریم، زلزله برای کرمانشاه و دولت ۱۱ هزار میلیارد تومان هزینه در بر داشت.

 استاندار کرمانشاه با اشاره به سیل سال ۹۸ و خرابی‌هایی که به بار آورد گفت: سیل در مجموع ۲ هزار و ۱۸۱ خانه را تخریب و برای مردم غیرقابل سکونت کرد و خوشحال هستیم که در هفته دولت امسال ۲ هزار و ۴۱ خانه را تکمیل و در اختیار خانواده‌های سیل‌زده قرار دادیم.

وی ادامه داد: ۴.۳ میلیارد متر مکعب آب در کرمانشاه وجود داشت که باوجود مشکلات فراوان و آب‌گرفتگی‌هایی که به وجود آورد توانستیم با کمک خود مردم آن را مدیریت کنیم.

حتی یک واحد تولید ماسک در کرمانشاه نداشتیم

بازوند اشاره‌ای هم به بحران کرونا کرد و گفت: این ویروس جهان شمول تمام کشورهای اطراف ما را هم درگیر خود کرد اما ما با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و پزشکان استان نقشه راه را برای مقابله با آن تهیه کردیم و توانستیم اوج این ویروس را از زمستان به بهار منتقل کنیم و این در حالی بود که ما در استان کرمانشاه حتی یک واحد تولید ماسک هم نداشتیم.

این مقام مسوول در پاسخ به سوال دیگری از شهروندان که خواستار افزایش نشاط در جامعه شده بود هم گفت: بحران هایی مانند کرونا موجب افسردگی در افراد می‌شود که هم ما و هم صدا وسیما وظیفه داریم با تولید محتوای خوب این حس افسردگی را در مردم از بین ببریم کما اینکه در همین شرایط بحرانی بود که با تولید سریال «نون . خ» توانستیم برای چند ساعت و روز هم که شده میلیون‌ها ایرانی شاد و سرگرم کنیم.

یکی دیگر از شهروندان خواستار توجه ویژه به کسب و کارها شد که استاندار در پاسخ او گفت: در سال ۹۶ از نظر شاخص بهبود فضای کسب و کار آخرین استان کشور بودیم که نشان می‌داد سرمایه‌گذاری در این استان انجام نمی‌شود اما امروز در رتبه ۱۷ قرار داریم که این شاخص هم کار بسیار بزرگی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha