کد خبر: ۶۵-درصد-از-مراجعان-به-کلینیک-های-شهر-سال
۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۲:۲۷

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شرکت شهر سالم، دکتر حمید چوبینه، مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران با تاکید بر پیشگیری و رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه در فصل سرما و اضافه شدن ویروس آنفولانزا و سرما خوردگی، گفت: تمهیداتی اندیشیده شده که بر اساس آن تعدادی از عوامل شهرسالم در ۴۰ ساختمان شهرداری در نقاط مختلف شهر حضور پیدا کنند و آموزش های لازم را با توجه به در پیش بودن فصل سرما به کارکنان ارائه کنند تا افراد به گونه ای رفتار کنند که اگر کسانی علامت دار هستند، سریعا بتوان آن ها را از بقیه جدا و روند درمان را پیش برد.

او در پاسخ به این سوال که آیا برنامه ای برای واکسیناسیون کارکنان شهرداری برای بیماری آنفولانزا از طرف شرکت شهر سالم وجود دارد، افزود: واکسن آنفولانزا امسال بحث حاکمیتی پیدا کرده و هنوز دولت این واکسن را تحویل داروخانه ها نداده، چون برای بیماران و افراد خاص لحاظ شده فقط با شناسنامه و کد ملی تحویل داده می شود. البته شرکت شهر سالم مکاتباتی انجام داده تا اگر امکانش فراهم شود برای بازنشسته ها و افراد در معرض خطر شهرداری این واکسن را دریافت کندو همچنان پیگیری ها ادامه دارد.

دکتر چوبینه با بیان اینکه تقریبا ۶۵ درصد از مراجعه کنندگان به کلینیک های شهر سالم، شهروندان خارج از مجموعه شهرداری هستند و ۳۵ درصد مراجعه ها به کارکنان و بازنشسته های مجموعه شهرداری اختصاص دارد، ادامه داد: اگر همکاران و بازنشسته های شهرداری علائمی دارند، سریعا از طریق تماس با سامانه ۱۸۴۲ یا اطلاع رسانی به معاونت بهداشت و پیشگیری، کلینیک ها یا پزشک خانواده اقدام کنند تا بتوان اقدامات لازم برای درمان و غربالگری را انجام داد.

مدیرعامل شرکت شهرسالم با اشاره به برنامه هایی که برای ساخت و ایجاد کلینیک در مناطق ۲۲ گانه وجود دارد، یادآور شد: به عنوان مثال منطقه ۱۶ ساختمانی را برای ایجاد کلینیک آماده کرده و مجوزهای آن اخذ شده و ایجاد کلینیک در منطقه های ۱۱ و 18  نیز در حال پیگیری است. همچنین در منطقه ۷ ساختمان این کار آماده است که منتظر تحویل آن به شهر سالم هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha