کد خبر: ۳۸-هزار-خانه-هلال-در-کشور-ایجاد-می‌شود
۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۱۴:۱۴
۳۸ هزار خانه هلال در کشور ایجاد می‌شود

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان اردبیل، محمد گل فشان در سفر 2 روزه به استان اردبیل و در دیدار با استاندار اردبیل در خصوص راه‌اندازی خانه های هلال گفت: خانه هلال در روستاهایی که دهیار داشته باشند، ایجاد می‌شود تا از طریق افراد آموزش دیده در خانه های هلال بتوان در حوادث با سرعت عمل بیشتری واکنش نشان دهند.

گل فشان با بیان اینکه 38 هزار خانه هلال در کشور راه اندازی خواهد شد، افزود: با ایجاد خانه های هلال در روستاها، مناطق کم برخوردار، ادارات و مساجد می‌توان امدادرسانی در زمان حادثه را سرعت بخشید.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه شالوده اصلی جمعیت هلال احمر حضور داوطلبانه مردم است، افزود: داوطلبان عضو جمعیت هلال احمر با حداقل هزینه بیشترین خدمات را به مردم و جامعه هدف ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه در ۱۳ روز اول ماه محرم ۱۵ هزار نفر از جوانان عضو جمعیت هلال احمر کشور به هیات ها و مساجد خدمات ارائه کردند، ادامه داد: در این زمینه جمعیت هلال احمر استان اردبیل هم حرکت رو به رشدی داشته است و در این برنامه حضور پررنگ داشت.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه با تلاش جمعیت هلال احمر اردبیل اردوگاه کشوری در شهرستان نیر ایجاد می‌شود، اظهار کرد: در این اردوگاه مسائل آموزشی و ارتقای سطح داوطلبان پیگیری خواهد شد.

گل فشان با بیان اینکه آموزش همگانی مردم نیازمند حمایت ادارات و بخصوص استانداری است، گفت: در زمینه آموزش مردم باید بیشتر تلاش کنیم و آموزش همگانی را توسعه و گسترش دهیم زیرا با این آموزش ها می توان آسیب های حوادث را کاهش دهیم.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور افزود: پایگاه‌های امدادی بین شهری  از مقوله‌های مهم دیگر است و مسئولان استانی باید زیرساخت‌های آن را آماده کنند و ما هم برای تجهیز این پایگاه ها کمک خواهیم کرد.

برای گسترش فعالیت های جمعیت هلال احمر آماده همکاری هستیم

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل هم در این جلسه گفت: جمعیت هلال احمر استان اردبیل در بحث کرونا و نظارت و کنترل این ویروس خیلی خوب عمل کرد.

وی با بیان اینکه نقش جمعیت هلال احمر در امدادرسانی و حوادث بسیار مهم و حساس است، ادامه داد: جمعیت هلال احمر در مواقع اضطراری به همه نهادها و اقشار مختلف مردم امدادرسانی و کمک می کند و ما هم برای گسترش فعالیت های جمعیت هلال احمر آماده همکاری هستیم.

بهنامجو با بیان اینکه در زمینه فرهنگی جای خالی برای کار بسیار وجود دارد، گفت: باید در زمینه مسائل فرهنگی ورود کامل و جامع داشته باشیم و جمعیت هلال احمر در این مورد می تواند نقش مهمی ایفا کند.

مرکز آموزشی اردوگاه شهدای امدادگر نیر و مجتمع اداری، امدادی شهرستان گرمی آماده افتتاح هستند

رامین معبودی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه هزار و 899 نفر از اعضای جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اردبیل در ۳۵ هزار اماکن حضور یافته و به مردم توصیه های بهداشتی برای مقابله با کرونا ارائه کرده اند، افزود: این افراد به ۱۹۴ هزار نفر توصیه بهداشتی ارائه کرده و تراکت های آموزشی بین آن ها توزیع کرده اند.

وی با بیان اینکه نذر سلامت از دیگر برنامه‌های ابلاغی جمعیت هلال احمر کشور در ایام محرم بود، افزود: اعضاء و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اردبیل در زمینه نذر سلامت در قالب 92 تیم به ۱۱۳ هیات و مسجد و به ۴۹ هزار نفر خدمات ارائه کرده یا ماسک اهدا کردند.

معبودی با بیان اینکه سال ۹۸ سال خوبی برای جمعیت هلال احمر استان اردبیل بود، اظهار کرد: در سال گذشته 6 میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از طریق تملک دارایی به پروژه های عمرانی استان اردبیل اعتبار داده شد و همچنین ۲ میلیارد و 810 میلیون تومان هم از منابع استانی به پروژه‌های جمعیت هلال احمر تزریق شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اظهار کرد: مرکز آموزشی اردوگاه شهدای امدادگر نیر و مجتمع اداری، امدادی شهرستان گرمی آماده افتتاح است.

معبودی با بیان اینکه در صورت همکاری نهادهای استانی و کشوری چهار پایگاه امداد بین شهری هم به پایگاه های امداد بین شهری استان اردبیل اضافه می‌شود، گفت: پایگاه بین جاده ای بران، پایگاه امداد جاده ای سرچم، پایگاه بین شهرستان های کوثر و اردبیل و هم چنین پایگاه بین شهرستان‌های مشکین‌شهر و اهر جزو اولویت های ما است و برای ساخت هر یک از آنها حدود یک و نیم میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

احداث چهار پایگاه بین شهری به پایگاه های بین شهری استان

محمد گل فشان در بازدید از پایگاه های بین شهری نیر - سرعین و مرکز آموزشی اردوگاه شهدای امدادگر نیر افزود: طبق توافق با استاندار اردبیل سال آینده چهار پایگاه بین شهری به پایگاه های بین شهری استان اردبیل افزوده می شود.

وی با بیان اینکه طرح کاهش حوادث جاده‌ای با همکاری استانداری اردبیل در برخی جاده های حادثه خیز استان اجرا می‌شود، گفت: این طرح می‌تواند در کاهش حوادث جاده و تلفات آن موثر واقع شود.

گل فشان افزود: با آغاز به کار اردوگاه شهدای امدادگر نیر، فعالیت های آموزشی و همچنین توانمندسازی جوانان و امدادگران در این اردوگاه برنامه ریزی و اجرا می شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه جوانان و داوطلبان در جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیش از پیش فعال هستند، گفت: جوانان جمعیت هلال احمر استان اردبیل ماه محرم فعالیت های خوبی از خود نشان دادن و این کار نشان دهنده توانمندی بالای آنها است.

رامین معبودی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با بیان اینکه ۲۰۰ میلیون تومان برای تجهیز کلاس های آموزشی اردوگاه شهدای امدادگر شهرستان نیز نیاز است، ادامه داد: این اردوگاه در ۱۱ هزار متر مربع احداث شده است و دارای کلاس‌های آموزشی، سلف‌سرویس، نمازخانه و غیره است.

وی افزود: برنامه های استانی و همچنین دوره های آموزشی استانی و منطقه‌ای را در شهرستان نیر و در این اردوگاه برگزار می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha