کد خبر: ۳۳-محدودیت-جدید-برای-جلوگیری-از-شیوع-کر
۱۱ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۱۸

به گزارش  خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ هوشنگ بازوند در پایان نشست ستاد ملی کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس ضمن اشاره به قرارگیری استان در وضعیت "هشدار" کرونا گفت: متاسفانه این روزها استان شرایط خوبی ندارد و تعداد بستری‌ها و فوتی های کرونا روبه افزایش است و همین امر استان را در وضعیت "هشدار" کرونا قرار داده است.

 بازوند افزود: این وضعیت نشان دهنده این است که پروتکل های بهداشتی آنطور که باید در استان رعایت نمی شود و اگر این روند ادامه داشته باشد این امکان هست که به شرایطی سخت برسیم.

وی با بیان اینکه عدم رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند شرایط استان را بدتر کرده و قطعا در این شرایط مجبور به اعمال محدودیت های بیشتر خواهیم شد، گفت: دود خسارات اقتصادی و معیشتی حاصل از این محدودیت ها به چشم دو میلیون کرمانشاهی می رود.

بازوند تصریح کرد: این انتظار از مردم هست که همانند سه ماه گذشته همکاری های خود را در بحث رعایت پروتکل های بهداشتی داشته باشند و همت کنند تا این بیماری هرچه سریعتر در استان سیر نزولی پیدا کند.

وی از پیشنهاد اعمال ۳۳ محدودیت کرونایی در استان در سطح صنوف، بازار، ادارات و... از سوی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه خبر داد و افزود: این محدودیت ها با هماهنگی ستاد ملی کرونا بعدازظهر امروز ابلاغ شده و از فردا(یازدهم خرداد) در سطح استان اجرایی می‌شود.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: از جمله این محدودیت ها مربوط به بحث عملکرد آرامستان‌ها است، چرا که در روزهای اخیر شاهد برپایی مراسم پرتجمع تشییع و نیز برپایی نماز میت بدون رعایت پروتکل های بهداشتی هستیم که باید شهرداری و سازمان آرامستان ها به این وضعیت رسیدگی کند.

بازوند گفت: این محدودیت ها به تنهایی کارساز نیست و مردم باید دراین زمینه همکاری داشته باشند و بدانند اگر رعایت نکنند استان دچار خسارت سنگینی به لحاظ معیشت و سلامت مردم  خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha