کد خبر: ۳۲-معدن-راکد-در-استان-به-چرخه-فعالیت-باز
۱۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۲۹

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ فتح اله حقیقی در جلسه شورای معادن استان گفت: طی ۹ ماهه امسال ۳۲ معدن غیرفعال در استان زنجان احیا و فعال‌سازی شد و بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته در رابطه با احیا و فعال‌سازی متوسط ۲۰ درصد معادن غیرفعال استان، ۴۳ معدن تا پایان امسال هدف‌گذاری شده و با توجه به هدف کمی ۹ ماهه، شاهد تحقق صد درصدی آن در این مدت هستیم.

استاندار زنجان با اشاره به صدور پروانه های بهره‌برداری از معادن در استان، افزود: طی ۹ ماهه امسال ۱۳ پروانه بهره‌برداری صادر شده که بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته، شاهد تحقق ۹۳ درصدی این میزان بودیم و نیز اشتغال‌زایی ایجاد شده بر اساس پروانه بهره‌برداری صادره در این مدت در بخش معدن ۷۱ نفر است.

او با بیان اینکه بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته، انتظار می رود تا پایان امسال به میزان ۱۰۸ نفر اشتغال‌زایی در بخش معادن استان ایجاد شود، ادامه داد: در راستای راه‌اندازی مجدد معادن، سازمان صمت استان اقدام به رصد مشکلات معادن کرده و پس از بررسی توجیه اقتصادی معادن و قابلیت توسعه آن‌ها، با ارائه راهکارهایی از جمله ورود سرمایه‌گذار جدید به معدن، بازاریابی‌های جدید و رفع مشکل معارضان نسبت به فعال‌سازی این معادن اقدام کرد.

مقام عالی دولت در استان تصریح کرد: بخش معدن به عنوان مهم‌ترین موتور محرکه و پیشران اقتصاد و توسعه‌یافتگی در کشورهای معدن‌خیز به شمار می‌رود. اساسی‌ترین محور در بخش معدن، سرمایه‌گذاری و تامین زیرساخت‏‌های مورد نیاز تولید است و یکی از مهم‌ترین فرصت‌‏های موجود برای توسعه اقتصاد کشور، برنامه‌ریزی مدیریت در بخش معدن است.

حقیقی با اشاره به مشکلاتی که در رابطه با توسعه سینه کار، اکتشاف و معدن‌کاری در استان زنجان وجود دارد، خاطرنشان کرد: از جمله این موارد می‌توان به پوشش گیاهی گون در استان‌های شمال‌غرب کشور از جمله زنجان اشاره کرد که مصوبه قانونی داشته و مشکلاتی را برای معدن‌کاری در این استان ایجاد کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha