کد خبر: ۳۰۷-بیمار-در-بخش‌های-کرونایی-استان-بو
۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۸:۳۶

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۳ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ۱۶۶ مورد مثبت قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته ۴۶ مورد از بستری‌های بخش‌های کرونایی در استان بوشهر با حال خوب از بیمارستان مرخص شده‌اند که از این تعداد ۲۲ مورد مثبت قطعی بوده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: متأسفانه یک نفر از همشهریان عزیزمان روز جمعه، پنج نفر روز شنبه و یک نفر نیز روز یکشنبه فوت‌شده‌اند که تست کرونای آن‌ها امروز مثبت اعلام‌شده است و در رده سنی ۳۹ (دارای سابقه دیابت و فشارخون) تا ۸۳ سال هستند.

دکتر کشمیری بابیان اینکه هم‌اکنون ۴۳ مورد در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند افزود: از این تعداد در حال حاضر ۲۴ مورد از آن‌ها با کمک دستگاه نفس می‌کشند.

وی بیان کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم و در دستگاه‌های اجرایی و اداری افزایش‌یافته است که این مهم سبب خارج شدن استان از وضعیت قرمز شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هرگونه اجتماع شرایط را برای انتشار بیماری کرونا در استان بوشهر را تسهیل می‌کند از این نظر قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا با رعایت موارد بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک مورد تأکید است.

دکتر کشمیری اضافه کرد: اعزام تیم واکنش سریع به منازل بیماران کرونایی برای جداسازی بیماران از سایر افراد، آموزش، گندزدایی یکی از کارهایی است که دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای بحث پیشگیری از بیماری کرونا در حال انجام دادن آن است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: در حال حاضر استفاده از ماسک، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و کاهش تجمعات موجب شده میزان شیوع بیماری تا حدودی در استان بوشهر کاهش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha