کد خبر: ۲۹-مرکز-خدمات-جامع-سلامت-دانشگاه-علوم-پ
۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۶:۴۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهدخاطر نشان کرد:  در حال حاضر ۱۴۰۰واحد در حوزه تحت پوشش دانشگاه خدمات سطح یک بهداشتی، آموزش و اطلاع رسانی و همچنین غربالگری کرونا را به مراجعین ارائه می دهند و در صورت مشاهده علائم مشکوک به کرونا  به مراکز ویژه خدمات جامع سلامت ارجاع داده می شوند.

وی ضمن اشاره به فعالیت‌ جداگانه مراکز پاک با مراکز ۱۶ ساعته، گفت: مراکز پاک ویژه کودکان و مادران باردار، سالمندان و غیره بوده که هیچ تداخلی با بیماران دیگر ندارند و در مراکز ۱۶ ساعته هم پایگاه ویژه مادران باردار کرونایی فعال شده تا هیچگونه ارتباطی میان این گروه از بیماران با سایر بیماران کرونایی وجود نداشته باشد.

دکتر درخشان تصریح کرد: در مرحله دوم از غربالگری بیشتر افراد در معرض خطر مورد بررسی قرار گرفتند که از آن جمله می‌توان به بیماران دیابتی، فشار خون بالا، نقص سیستم ایمنی، سرطان و مادران باردار اشاره کرد.

وی با ذکر این نکته که روزانه بالغ بر ۶۰۰ مورد تست کووید ۱۹ انجام می‌شود، تأکید کرد: در حال حاضر با توجه به افزایش تعداد مراکز آزمایشگاهی و همچنین کاهش رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم ۴۰ درصد موارد مورد بررسی مثبت می شود.

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه با فعال شدن مراکز ویژه خدمات رسانی به بیماران کرونایی  از ازدحام بیماران و مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی دولتی جلوگیری شد و بیماران سرپایی به مراکز جامع خدمات سلامت ارجاع شدند، خاطرنشان کرد: بیماری کرونا به شکلی است که بیش از ۵۰ درصد مبتلایان بدون هیچگونه علائمی بهبود می‌یابند و ۳۰ درصد با علایم خفیف مراجعه می‌کنند و ۲۰ درصد مابقی نیز در صورت وجود بیماری زمینه‌ای نیاز به خدمات درمانی و بستری پیدا می‌کنند.

دکتر درخشان بیان کرد: ما اعلام کرده‌ایم به خاطر اینکه سلامت خود و همنوعانمان را دوست داریم ماسک می‌زنیم و خواسته‌مان این است که به توصیه‌ها و هشدارها توجه کرده و به آنها عمل کنند تا خودشان و دیگران با آسیب مواجه نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha