کد خبر: ۱۹-درصد-افراد-۱۵-تا-۶۰-ساله-در-استان-خرا
۲۲ دی ۱۳۹۹، ۱۰:۱۹

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر زهرا اباصلتی با بیان اینکه مصرف نمک بر اساس استانداردها  ۵ گرم در روز برای هر فرد تعیین شده است که این میزان در ایران اکنون ۱۲ گرم برآورد می شود. خاطر نشان کرد: نمک مصرفی مختص به نمکی که روی غذا می پاشیم نیست، چراکه بسیاری از مواد غذایی و میوه ها خودشان نمک دارند.

وی با بیان اینکه مصرف قند و شکر به طور استاندارد ۵۰ گرم برای هر فرد تعیین شده است که این میزان در بین ایرانیان حدود ۶۶ گرم به مصرف می رسد. تصریح کرد: افزایش مصرف شکر خطر ابتلا به  دیابت را در بین افراد جامعه افزایش می دهد.

مدیر بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه  گفت: مصرف روغن نیز ۳۵ گرم معادل دو قاشق غذاخوری برای هر نفر  در روز طبق استاندارهای جهانی تعیین شده است که در ایران این میزان ۴۶ گرم به مصرف  می رسد.

دکتر اباصلتی افزود: با کمال تاسف مصرف غذاهای چرب، سرخ کردنی و فست فودها در بین افراد جامعه رواج دارد که برای سلامتی مضر است و باید اصلاح شود.

وی خاطر نشان کرد: تغذیه نامناسب بویژه مصرف بالای نمک، شکر و روغن خطر ابتلا به بیماریهای مختلف از جمله کرونا را افزایش می دهد.

 طرح ملی بسیج تغذیه سالم ۱۵ تا ۳۰ دی ماه در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha