کد خبر: ۱۸۴-بیمار-کرونایی-بهبودیافته-در-خراسا
۱ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۱۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر مجید عبداللهی اظهار کرد: در هفته پایانی تیر ماه امسال، ۲۴۷۱ نفر با حضور در پایگاه‌های اهدای خون استان خون خود را به نیازمندان اهدا کردند و از مجموع آمار ذکر شده در این بازه زمانی ۱۳۳ نفر خانم و ۲۳۵۰ نفر آقا بودند.

وی اقزود: ۶۴۰ نفر از این تعداد افرادی با سابقه مراجعه و ۱۵۰۸ نفر افرادی هستند که به‌صورت مستمر به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه می‌کنند و ۳۳۲ نفر در این هفته برای اولین ‌بار به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کرده‌اند.

دکتر عبداللهی با بیان اینکه همچنان تعداد مراجعان اهدای خون گروه خونی « Oمثبت» بیشترین و گروه‌های خونی مراجعه‌کننده « AB منفی» و «O منفی» کمترین هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به اوج‌گیری مجدد شیوع ویروس کرونا و نیاز مبرم به منابع خونی، از زائران و مجاوران امام رضا(ع) درخواست می‌کنیم که در امر خداپسندانه اهدای خون و اهدای پلاسمای بهبودیافتگان مشارکت پررنگ‌تری داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه پلاسمای کرونایی‌های بهبودیافته یکی از نیازهای مبرم بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌ها است، بیان کرد: تاکنون ۱۸۴ بیمار کرونایی بهبودیافته در سطح استان در طرح اهدای پلاسمادرمانی مشارکت داشته‌اند و موجب نجات جان بیماران کرونایی نیازمند به پلاسما شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha