کد خبر: ۱۵۸-نجاتگر-هلال-احمر-خراسان-جنوبی-حائز
۶ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۲۸
۱۵۸ نجاتگر هلال احمر  حائز شرایط ارتقاء درجه

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی، محمد رضا رضایی بیان کرد: هر امدادگر برای ارتقا به درجه نجاتگری و حضور در پایگاه های جاده ای جمعیت هلال احمر باید 195 ساعت آموزش‌های عمومی و تخصصی را کسب کند.

وی ادامه داد: اعضای داوطلب با شرکت در عملیات‌ها و برنامه‌های امدادی و طی دوره‌های ویژه به امدادگر دو، یک و سپس به رده های نجاتگر سوم، دوم، یکم و در نهایت به درجه ایثار ارتقاء می یابند.

وی از برگزاری کمیته ارتقای درجه نجاتگران جمعیت هلال احمر استان با حضور نماینده سازمان امداد و نجات به منظور پایش و درجه‌بندی نجاتگران خبر داد و گفت: ۱۵۸ نجاتگر در نهمین کمیته ارتقاء درجه نجاتگران استانی، حائز شرایط شرکت در آزمون مهارتی و آمادگی شدند.

رضایی با بیان اینکه از این تعداد ۲۳ نفر خواهر و ۱۳۵ نفر برادر هستند، افزود: این آزمون می‌تواند محکی مناسب برای سنجش آمادگی نیروها و گزینش افراد در عملیات امداد و نجات باشد.

وی با اشاره به اهداف رتبه بندی نیروهای امدادی گفت: بالا بردن توان عملیاتی نجاتگران و سنجش میزان مهارت‌های آن ها از جمله اهداف برگزاری آزمون ارتقای درجه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: اعطا و ارتقای درجه با افزایش توان امدادی نیروها در زمینه جستجو، نجات و آمادگی جسمانی ممکن بوده که این امر فقط با تمرین منظم و علمی حاصل می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha