کد خبر: ۱۲۰-زندانی-جرائم-غیر-عمد-در-انتظار-آزاد
۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۷:۵۸

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دادگستری زنجان، حجت الاسلام صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته میزان مشارکت مردم برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد بسیار خوب بوده است، گفت: طبق ارزیابی سازمان زندان‌ها، اداره کل زندان‌های استان زنجان جزو ۳ استان برتر در کاهش جمعیت کیفری است.

وی با بیان اینکه در زندان‌های استان زنجان زندانی محکوم به پرداخت مهریه نداریم، افزود: در سال ۹۷ نزدیک به ۴۰۰ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌ها بودند که امروز این تعداد به ۱۲۰ نفر کاهش یافته و بنا داریم با گذشت شاکیان سخاوتمند و کمک مردم خیر استان زنجان تعداد زندانیان جرائم غیر عمد محبوس را به ۶۰ نفر کاهش دهیم.

رئیس کل دادگستری زنجان با بیان اینکه برنامه‌های صداوسیمای مرکز زنجان و راه اندازی پویش ایران همدل که اقدامی ستودنی است موجب شد تا مردم در جریان این اقدام شایسته قرار بگیرند و در یک ماه گذشته مبلغ ۲۵ میلیارد ریال از طریق اطلاع رسانی شبکه استانی اشراق برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد جمع آوری شده است.

وی به سن افرادی که بخاطر جرائم غیر عمد در زندان هستند اشاره‌ای کرد و گفت: مسن‌ترین زندانی جرائم غیر عمد ۸۱ ساله و جوانترین آن هم جوان ۲۰ ساله است.

صادقی نیارکی ادامه داد: از مجموع ۱۲۰ زندانی جرائم غیر عمد ۴ نفر خانم و ۴ نفر هم سادات هستند که رئیس کل دادگستری استان زنجان ابراز امیدواری کرد تا میلاد امام حسن مجتبی (ع) این هشت نفر با مهربانی مردم آزاد شوند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان همچنین از شرکت‌های خصوصی موسسات و بانک‌های استان زنجان که تمکن مالی دارند، خواست تا پا به پای مردم در آزادی زندانیان جرائم غیر عمد مشارکت داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha