کد خبر: ۱۱۸-پرونده-قضایی-زندانیان-ایلام-با-حضو
۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۱۳:۴۲
۱۱۸ پرونده قضایی زندانیان ایلام با حضور رئیس کل دادگستری این استان بررسی شد

به گزارش  گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی دادگستری ایلام، طرح غربالگری پرونده های قضایی زندانیان در مجتمع حرفه‌آموزی و کاردرمانی این استان برگزار و زمینه آزادی ۱۹ زندانی فراهم شد.

علی دهقانی رئیس کل دادگستری ایلام، افشار خسروی زاد دادستان مرکز استان، داودی نیا معاون قضایی رئیس کل، حجت الاسلام والمسلمین تیموری کیا رئیس دادگاه انقلاب، علی رحمی معاون دادستان مرکز استان، احسانی مدیرکل زندان های استان و همچنین رئیس و مسئولان مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی در طرح غربالگری پرونده های قضایی زندانیان حضور داشتند و در مجموع ۱۱۸ پرونده قضایی را بررسی کردند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در این مراسم گفت: اجرای طرح غربالگری پرونده‌های قضایی با هدف رسیدگی به مشکلات و اعطای امتیازات قانونی انجام می گیرد و تلاش مراجع قضایی و مسئولان زندان در راستای کاهش جمعیت کیفری و کمک به رفع مشکلات است.

وی در بین زندانیان جرائم مواد مخدر به آثار سوء و خانمان سوز مواد مخدر اشاره کرد و افزود: مصرف مواد مخدر تهدید بزرگی برای جامعه است و باید با فراهم کردن شرایط لازم برای پرکردن اوقات فراغت و نیز ایجاد فرصت‌های اشتغال و حرفه آموزی زندانیان این نوع جرائم، به بازپروری و بازسازگاری اجتماعی آنان کمک کرد.

دهقانی تصریح کرد: پرونده های قضایی زندانیان به صورت موردی و تک به تک بررسی می شوند و در صورت دارا بودن شرایط، از امتیازات قانونی، تسهیلات قضایی و کمک های نهادهای حمایتی برخوردار می‌شوند.

وی اذعان داشت: به کلیه مراجع رسیدگی کننده پرونده های قضایی زندانیان تأکید شده است تا پایان هفته جاری کلیه پرونده ها بررسی و تعیین تکلیف شوند.

رئیس کل دادگستری ایلام ادامه داد: خودسازی در زندان با الهام گرفتن از فعالیت های فرهنگی و تربیتی و رویکرد اصلاحی و همچنین حُسن رفتار در مدت تحمل حبس می تواند زمینه ساز بازگشت زندانیان به جامعه باشد.

وی افزود: تسهیلات قضایی به شرط حُسن اخلاق در مدت تحمل کیفر اعطا می گردد و فعالیت های بازپرورانه می بایست عدم تکرار جرم را به دنبال داشته باشد.

دهقانی به فرصت های شغلی و حرفه آموزی در زندان نیز اشاره کرد و مهارت آموزی با هدف ایجاد زمینه اشتغال در بیرون از زندان را مورد تأکید قرار داد و گفت: طرح غربالگری در کلیه زندان های استان ایلام انجام شده است و در مجتمع حرفه آموزی و کاردرمانی با بررسی ۱۱۸ پرونده قضایی برای اعطای امتیازات قانونی و کمک نهادهای حمایتی، زمینه آزادی ۱۹ زندانی فراهم شد که پس از پایش کلیه درخواست های زندانیان نتایج نهایی اجرای طرح غربالگری به اطلاع عموم خواهد رسید.

گفتنی است این برنامه در فضای باز زندان و با رعایت کلیه شیوه نامه‌های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha